וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תזכורת מהצונאמי: מזח בטון שלם הגיע לחוף ארה"ב

165 טונות שוקל המזח שנסחף לים לפני שנה ו-3 חודשים בעת האסון ביפן, והשבוע השלים מסע בן 8,050 ק"מ ונפלט לחוף ניופורט במדינת אורגון. עכשיו צריך להחליט מה עושים איתו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ההגירה היפנית מזרחה נמשכת: אחרי אופנוע, כדורגל ועוד מיני חפצים שנסחפו לים בצונאמי שהיכה ביפן לפני כשנה ושלושה חודשים, חצו את האוקיינוס השקט והגיעו ליבשת אמריקה, נראה כי נשברו כל השיאים: מזח בטון שלם מנמל יפני, כ-20 מטרים אורכו וכ-165, הגיע השבוע לחוף במדינת אורגון שבצפון-מערב ארה"ב, לאחר שהשלים מסע בן כ-8,050 קילומטרים.

תזכורת מהצונאמי: מזח מיפן הגיע לחוף באורגון. רויטרס
"העצם הראשון שהגיע לכאן שהוא ייחודי דיו כדי לוודא שהוא אכן תוצר של הצונאמי". המזח "חונה" בחוף אגייט, השבוע/רויטרס

המזח הופיע לראשונה ביום שלישי בבוקר בחוף אגייט שבפאתיה הצפוניים של העיירה ניופורט, הנמצאת כ-180 קילוטמטרים מצפון לבירת אורגון, פורטלנד. הרשויות במדינה מתלבטות כעת כיצד ניתן יהיה להזיז את המזח העצום ולפנות אותו מהחוף: טרם הוחלט אם להשיב אותו לים, או לפרק אותו ולפנות אותו בחלקים בדרך היבשה.

אין סכנת קרינה

כריס האוול ממחלקת הפארקים של המדינה הסביר כי לאורך השנה האחרונה כבר הגיעו לחוף מיני חפצים, אולם המזח הוא "העצם הראשון שהגיע לכאן שהוא ייחודי דיו כדי לוודא שהוא אכן תוצר של הצונאמי". האישור הגיע בצורת פלטת מתכת קטנה שהוטבעה במזח, ובה כתובת ביפנית הכוללת את פרטי היצרן.

מזח מנמל ביפן שנסחף בצונאמי והגיע כעבור יותר משנה לחוף אגייט מצפון לעיירה ניופורט במדינת אורגון, ארה"ב, יוני 2012. רויטרס
ההוכחה ביפנית: פלטת המתכת שהוטבעה במזח/רויטרס

עוד נמסר מהרשויות באורגון כי נבדק אם המזח אינו נגוע בקרינה מסוכנת, זכר למשבר הגרעיני בפוקושימה - ונמצא כי אין סכנה כזו. רק לפני מספר שבועות הגיעו לחופי קליפורני דגי טונה שהיו נגועים בקרינה, אולם ברמה נמוכה ולא מזיקה.

אסון הצונאמי, הקשה ביותר בתולדות יפן מאז מלחמת העולם השנייה, גבה את חייהם של קרוב ל-20 אלף בני אדם והותיר עוד עשרות אלפים חסרי בית. לפי הערכת הרשויות ביפן, כ-5 מיליון טונות של פסולת נסחפו מיפן לים בעת האסון. הרוב כבר כנראה שקב במצולות, אולם מוערך כי עצמים שונים במשקל כולל של כ-1.5 מיליון טונות עדיין צפים באוקיינוס, ועושים את דרכם מזרחה.

לקריאה נוספת:
צפו: אופנוע שנסחף בצונאמי ביפן התגלה בקנדה
אחרי יותר משנה: יפן סגרה הכור הגרעיני האחרון
שוב קרינה חריגה בפוקושימה, "החמורה מאז האסון"
שנה לצונאמי: ההתאוששות של יפן רק מתחילה

מזח מנמל ביפן שנסחף בצונאמי והגיע כעבור יותר משנה לחוף אגייט מצפון לעיירה ניופורט במדינת אורגון, ארה"ב, יוני 2012. פליקס, רויטרס
ומה יעשו איתו עכשיו? המזח על החוף/רויטרס, פליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully