וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות לעוד טבח בסוריה; החל "מבצע שחרור דמשק"

בעוד המורדים מצהירים על הישגים בלחימה בשכונות הדרומיות של הבירה ומבהירים כי "אין דרך חזרה", חושפת רשת CNN עדויות להוצאה להורג של עשרות אזרחים בפרבר צפוני של העיר

בתום שלושה ימים של קרבות עזים בין הכוחות הנאמנים לשלטונות סוריה לכוחות המורדים נגד השלטון בשכונות הדרומיות של עיר הבירה דמשק, הכריזו אמש (שלישי) המורדים על תחילתו של ה"מבצע לשחרור דמשק". בד בבד, חושפת רשת CNN עדויות לעוד טבח שערכו כוחות השלטון באזרחים, בעיירה דו?מא - פרבר צפוני של עיר הבירה.

הלחימה בסוריה - עוד כותרות:
המורדים: הפלנו מסוק של הצבא בדמשק
ראש אמ"ן: "הגולן עלול להפוך לזירה כמו סיני"
השגריר שערק: "אם המשטר יאוים, אסד ישתמש בנשק כימי"
טנקים ובריקדות בלב דמשק: "זה הקרב האחרון"

הטבח בדו?מא שחשפה רשת CNN - חלק מהתמונות קשות לצפייה

מעשה הטבח המדובר התרחש בסוף החודש שעבר. בצילומי הווידאו שנחשפו, שצולמו כנראה לאחר הטבח, נראות עשרות גופות, בין היתר של ילדים, מוטלות זו לצד זו. החומר צולם בידי צוות של שלושה, שהבריחו אותו לאחר מכן ללבנון. באחד הקטעים בסרטון נראה אדם מצביע על שלוש גופות ומספר: "הוא הוצא להורג, אזרח. זה שלידו הוא בן דודו, הוא נורה כי ניסה לגונן עליו". דובר אחר מסביר כי אנשי הביטחון ריכזו גברים ונשים בשני חדרים, והוציאו אותם להורג בזה אחר זה.

דומא, בה אירע הטבח, הייתה אחד המוקדים הבולטים של ההתקוממות נגד הנשיא בשאר אסד מתחילתה, וכוחות הביטחון הסורים פשטו עליה כבר מספר פעמים. בהתקפה שגרמה להרג הנראה בסרטון החדש, נהרגו לפי דיווחי התושבים 45 בני אדם.

המורדים בדמשק: "המצב מצוין, לא נעצור"

בדרום דמשק, נראה כי המורדים שואבים עידוד מהישגיהם מתחילת השבוע, שאף כללו היום הפלת מסוק של הצבא. "אין דרך חזרה", אמר אתמול לרויטרס קולונל קאסם סאאד א-דין, דובר "הצבא הסורי החופשי", שהכריז על תחילתו של "המבצע לשחרור דמשק". "הקרב על דמשק נמצא בעדיפות הגבוהה ביותר מבחינתנו". לדבריו, השם שניתן למבצע הוא "הר הגעש של דמשק ורעידת האדמה הסורית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לוחמים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" ברובע אל-קסיר בעיר חומס, סוריה, יולי 2012. רויטרס
לוחמים של "הצבא הסורי החופשי", השבוע ברובע אל-קסיר בעיר חומס/רויטרס

"אנחנו מתכננים את המבצע הזה כבר זמן מה", הסביר הקולונל. "שלחנו קבוצות רבות של לוחמים לדמשק ולפרבריה לפני כעשרה ימים. שלחנו לפחות 50 קבוצות, שבכל אחת מהן לפחות 50 לוחמים. אנחנו נפגע במטות כוחות הביטחון. יש תיאום בין כל המפקדות הצבאיות בעניין הזה. אנחנו לא נעצור".

קצין אחר ב"צבא הסורי החופשי", שהשתתף בקרבות בימים האחרונים ברובע אל-מידאן, תיאר את המצב כ"מוצלח ביותר". לדבריו, כוחות המורדים השתלטו בהצלחה על השכונה, ומגינים עליה היטב מפני נסיונות הצבא לכבוש אותה מחדש. קצין אחר הוסיף כי המורדים התבססו בעמדותיהם, ואף הכינו קווי נסיגה וערוצים לפינוי פצועים. קצין שלישי סיכם: "איני יכול למסור פרטים, אבל המצב טוב. השלטון החל בקרב הזה - ואנחנו נסיים אותו".

הגנרל שערק נמצא בצרפת: "האזרחים והחיילים - קורבנות"

בינתיים בצרפת, אישר אמש הנשיא פרנסואה הולנד לראשונה באופן רשמי, כי הגנרל מנאף טלאס מכוחות "משמר הרפובליקה" של צבא סוריה, שערק באחרונה, נמצא במדינה. גם טלאס עצמו, בנו של שר ההגנה לשעבר מוסטפא טלאס, אישר את הדברים, במכתב ששלח לסוכנות הידיעות הצרפתית בו קרא להפיל את שלטון אסד.

בהודעה ראשונה שמסר לתקשורת מאז נודעה עריקתו ב-6 ביולי, כתב טלאס בן ה-48, הקצין הסורי הבכיר ביותר שערק עד כה, כי "השלטון נושא ברוב האחריות למשבר". עוד הוסיף: "אני מקווה בכנות שהדם יפסיק לזרום והמדינה תתרומם מהמשבר, בתהליך מעבר יעיל שיבטיח את אחדותה של סוריה, את יציבותה ואת בטחונה, כמו גם את מילוי שאיפותיהם של בני העם הסורי".

יש לציין כי הודעתו לא כללה דרישה מפורשת להפיל את שלטונו של אסד, אף שהביע מורת רוח רבה מההתרחשויות במדינה. "איני יכול אלא להביע את זעמי וכאבי למראה הצבא שנדחק למלחמה המנוגדת לעקרונותיו - מלחמה שבה בני העם, ובהם גם החיילים, הם הקורבנות. כשנקטתי עמדה וסירבתי ליטול חלק בכך, בודדו אותי, ואף האשימו אותי בבגידה. אך המצפון שלי דחף אותי לקרוא תיגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully