וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנקים ובריקדות בלב דמשק: "זה הקרב האחרון"

הולכים וגוברים הקרבות המתנהלים זה יומיים בשכונות הדרומיות של בירת סוריה, הקשים מפרוץ ההתקוממות. "הכל בוער, יש הרוגים ופצועים רבים", אומרים תושבים. "התור שלנו הגיע"

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

גבול נוסף נחצה בעימות הדמים בסוריה - כך מסתמן ביומיים האחרונים, במהלכם התנהלו הקרבות העזים ביותר עד כה בין כוחות הצבא למורדים בתוך עיר הבירה דמשק, קרוב מאוד למרכזה. לראשונה מתחילת העימות, נראו אתמול (שני) טנקים של הצבא ברובעי אל-תדאמון, אל מידאן, כפר סוסה ואל-לוואן בצדה הדרומי של העיר, קילומטרים בודדים ממטה כוחות הביטחון ושדה התעופה הצבאי ברובע אל-מזה. אחרי קרבות עזים ביום ראשון, דיווחו תושבים רבים כי הם אף התעצמו היום עוד יותר.

כותרות אחרונות מהעימות בסוריה:
טבעת החנק מתהדקת: גם מרוקו גירשה את השגריר הסורי
דיפלומט בכיר נוסף ערק לשורות המורדים - השגריר בבלארוס
האופוזיציה הסורית: "אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות"
טבח בתירמיסה? סוריה מכחישה: "נהרגו רק 37 לוחמים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עשרות סרטוני חובבים שצילמו תושבים בעיר עלו ביומיים האחרונים לרשת, בהם נראים קרבות רחוב של ממש בין מורדים שהקימו ברחובות מתרסים מלבנים וערמות שקי חול, לכוחות צבא משוריינים. אתמול בשעות הבוקר אף חסמו המורדים למשך זמן מה את אחד הכבישים הראשיים בדרום העיר, המוביל לשדה התעופה הצבאי. בסרטונים רבים נראה עשן סמיך עולה ממוקדים שונים וממלא את קו הרקיע של העיר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אלפים נמלטו מבתיהם

הלחימה העזה ביותר, לפי הדיווחים, מתנהלת ברובע אל-מידאן המרכזי, שאלפים מתושביו נמלטו מאז אתמול מבתיהם. כתב סוכנות הידיעות הצרפתית AFP בעיר דיווח כי אף נהג מונית לא הסכים היום לקחת אותו לשכונה בשל הסכנה הרבה. "הכל בוער באל-מידאן", סיפר לו אחד הנהגים ששב משם. "אין לנו מושג מה קורה שם". עד כה לא נמסר מניין נפגעים באירועי היום, אולם תושב האזור הבהיר כי "ישנם הרוגים ופצועים רבים".

לחימה בין כוחות השלטון למורדים ברובע אל-תדאמון של דמשק בירת סוריה, 16 ביולי 2012. רויטרס
מורדים שהקימו מתרס משקי חול, אתמול ברובע אל-תדאמון/רויטרס

"האירועים ביומיים האחרונים בדמשק הם נקודת מפנה", הבהיר לסוכנויות הידיעות ראמי עבד א-רחמן, מנהל ארגון זכויות האדם הסורי היושב בלונדון. "הלחימה נמשכת שעות וימים ברציפות בעיר הבירה - זה מעיד על חולשת השלטון". בראיון לסוכנות AP הוסיף אחד מפעילי האופוזיציה בדמשק, מוסטפא אוסו, דברים דומים: "עיר הבירה הייתה פעם בטוחה, אך היא כבר לא. אלו חדשות רעות למשטר".

"משתוללת פה מלחמה, ממש מלחמה", סיפרה תושבת רובע אל-מידאן ל-AP, והוסיפה כי מאז הבוקר היא אינה מצליחה להרגיע את בנה בן החמש שבוכה בהיסטריה. "רוב שכונות העיר הדרומיות נצורות כעת", סיכם אחד התושבים בראיון ל-BBC. "כמעט אף אחד לא יוצא לרחוב, בשונה מבדרך כלל. התחושה בין האנשים שסביבי, היא שהתור שלנו הגיע. אנחנו ממש מרגישים את זה. זה הקרב האחרון, שיקבע מי יזכה בשלטון".

(עדכון ראשון: 21:49, 16.07.12)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך סרטון שהועלה ליוטיוב המתעד את חסימת הכביש המוביל לשדה התעופה הצבאי, אתמול בדרום העיר/מערכת וואלה!, צילום מסך
לחימה בין כוחות השלטון למורדים ברובע אל-תדאמון של דמשק בירת סוריה, 16 ביולי 2012. רויטרס
עשן ממלא את קו הרקיע של העיר. רובע אל-תדאמון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully