וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: "אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות"

יו"ר המועצה הסורית הלאומית תקף בראיון לרשת CNN את מדינות המערב, וארה"ב בפרט: "לא נקבל את ההתעלמות מההרג רק בשביל קמפיין". השגריר הסורי שערק: "אסד מסייע לאל-קאעדה"

"אובמה מחכה ליום הבחירות לנשיאות כדי לקבל את ההחלטה הנכונה בנושא סוריה", כך אמר הלילה (שני) יו"ר המועצה הלאומית הסורית, עבד אל-בסט סיידא, בראיון לרשת CNN. דבריו החריפים של סיידא, המנהיג הכורדי הטרי יחסית של ארגון האופוזיציה המרכזי בסוריה, נאמרו על רקע הטבח שאירע בכפר תירמיסה במחוז חמה, בו נהרגו למעלה מ-220 בני אדם.

"אנו לא יכולים לקבל את העובדה שמעצמה מתעלמת מהרג עשרות אלפי בני אדם בסוריה, עבור קמפיין בחירות שבו נשיא עשוי לנצח או להפסיד", אמר סיידא, והוסיף: "אנחנו רוצים שארצות הברית ומדינות המערב ימלאו את אחריותן באמצעות מועצת הביטחון של האו"ם, ויפעלו על מנת לאלץ את המשטר להפסיק לטבוח באזרחי סוריה".

חורבות העיר תירמיסה שבמחוז חמה. סוריה, 15-14 ביולי 2012. רויטרס
"המשטר ייפול רק בכוח". חורבות העיר תירמיסה/רויטרס

לדבריו, "זו הסיבה שאנו אומרים שישנה עבודה שצריך לעשות במועצת הביטחון". עם זאת, ציין סיידא כי מאחר והמאמצים במועצת הביטחון נכשלו עד כה, בעיקר בשל התנגדותן של סין ורוסיה, על מדינות המערב "לפעול מחוץ לתחום המועצה".

קריאתו של סיידא למערב להתערב בנעשה בסוריה מצטרפת לדבריו של גורם בולט נוסף בקרב מתנגדי השלטון - השגריר הסורי בבגדד לשעבר, נאווף אל-פארס, שערק לפני כשבוע לכוחות המורדים. "אני תומך בהתערבות צבאית כי אני מכיר את טבעו האמיתי של המשטר הזה. הוא ייפול רק בכוח", אמר אל-פארס בראיון לרשת.

קופי אנאן ומזכירת המדינה האמריקנית, הילרי קלינטון. וושינגטון, 8 ביוני 2012. רויטרס
"אם אין פתרון במועצה, יש לפעול מחוצה לה". קלינטון ואנאן/רויטרס

בנוסף, האשים אל-פארס את משטרו של אסד בשיתוף פעולה עם ארגון הטרור אל קאעדה בעירק. "אנשי המשטר הסורי חששו מנפילתו", אמר אל-פארס, "אז הם חתמו על הסכם עם אל-קאעדה לפיו הם ישאירו כניסה פרוצה לעירק".

אל-פארס הסביר: "הפעילים הגיעו מכל העולם כדי לעבור בסוריה, תחת עיני המשטרה החשאית של השלטון, אשר נושאת באחריות ישירה להרג אזרחי עירק וחיילים אמריקאיים במדינה". לדבריו, "המשטרה החשאית עודדה צעירים נלהבים בסוריה לבצע ג'יהאד בעירק ולהצטרף לאל קאעדה. אסד נתן לארגון את כל מה שהזדקק לו – אימונים, הגנה ומחסה להסתתר בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully