וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

118 הרוגים בסוריה; הצבא במתקפה על עיר בדרעא

בין ההרוגים ביממה האחרונה גם 11 ילדים. בתקיפה בדרעא השתתפו גם מסוקים, בפיגוע במחוז חמה נהרגו 4 בני אדם, לאחר שמשאית תופת התפוצצה סמוך למפקדה של כוחות הביטחון

מיכאל ברגמן

לפחות 118 בני אדם נהרגו ביממה האחרונה ברחבי סוריה, כך דיווחה הבוקר (שבת) סוכנות הידיעות הצרפתית. 49 אזרחים נהרגו, ביניהם גם 11 ילדים. ארגון זכויות אדם סורי מסר כי 37 חיילים ו-32 מורדים נהרגו בעימותים.

היום נהרגו ארבעה בני אדם בפיגוע התאבדות בעיר מוחרדה שבמחוז חמה, כך דיווחה סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה. שתי נשים וילד נהרגו בפיגוע. ההרוג הרביעי הוא איש כוחות הביטחון. על פי הדיווח, המחבל הטמין את חומרי הנפץ במשאיתו מתחת לערימת בצלים. ארגון אופוזיציה סורי דיווח כי הפיגוע כוון נגד מפקדת כוחות הביטחון במקום.

הטבח בתרמיסה סוריה. רויטרס
משלחת של פקחים יצאה היום מדמשק לכיוון הכפר תירמיסה בו התרחש הטבח בשישי. הרוגים בתירמיסה/רויטרס

באירוע אחר, מאות מאנשי כוחות הביטחון הסורי הסתערו היום על העיר חירבת רזאלה שבדרום המדינה, כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. מסוקים שגובו על ידי רכבים משוריינים, השתתפו בהתקפה על העיר שבמחוז דרעא כך דיווח ארגון זכויות אדם סורי. עד ראייה שהיה במקום סיפר כי הגדודים שרפו בתים נטושים בעיר. במחוז חומס נהרגו לפחות חמישה בני אדם, ביניהם אישה בהריון ושני מורדים. האישה נהרגה בהפגזות על העיר קוסייר והמורדים נהרגו בעימותים בעיר חומס.

משקיפים של האו"ם בסוריה מקווים שיאפשרו להם להיכנס לאזור בו אירע הטבח בכפר תירמיסה ביום שישי על מנת לחקור את האירוע. משלחת של פקחים יצאה היום מדמשק בשלושה רכבים לכיוון הכפר תירמיסה, שבאזור חמה.

סין גינתה היום את הטבח בתירמיסה. בהודעה של משרד החוץ הסיני נאמר כי "סין מגנה כל התנהגות שפוגעת באזרחים חפי פשע ומקווה שתערך חקירה מעמיקה בנוגע לאירועים ושהרוצחים יקבלו את העונש שמגיע להם. פתרון פוליטי לבעיה בסוריה הגיע לשלב קריטי, ואנו שוב דוחקים בצדדים הרלוונטיים בסוריה לנקוט צעדים פרקטיים לסיום האלימות באופן מיידי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"חיל האוויר מסמן מטרות באזורים מאוכלסים"

הטבח שהתרחש בכפר תרמיסה שבמחוז חמה, בו נהרגו לפי הדיווחים למעלה מ-220 בני אדם, עורר אמש תגובות נזעמות ברחבי העולם. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון פרסמה הודעה מטעמה בנושא. "אלו ראיות חד משמעיות לכך שהמשטר הסורי רוצח בכוונת תחילה אזרחים חפים מפשע. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית באזור חמה כדי לאפשר לפקחי האו"ם להיכנס לכפר", נכתב בהודעה, "מבצעי מעשי הזוועה האלה ישאו באחריות לכך. ההיסטוריה תשפוט את מועצת הביטחון הזו. חבריה חייבים לשאול את עצמם אם להמשיך ולאפשר למשטר אסד לבצע מעשים אלימים ובלתי נסבלים נגד העם הסורי, זו המורשת שהם מעוניינים להותיר".

בדו"ח שפורסם אתמול תיארו פקחים של האו"ם בסוריה את המתקפה על הכפר כ"מבצע של שלוחת חיל האוויר הסורי". עוד נכתב בדו"ח כי "המצב בסוריה ממשיך להיות אלים במיוחד ובלתי צפוי. חיל האוויר הסורי ממשיך לסמן מטרות באזורים מאוכלסים סמוך לחמה". על פי הדו"ח, הפקחים לא יכולים היו להתקרב מעבר לרדיוס של שישה קילומטרים מהכפר, והם נעצרו שם על ידי כוחות הצבא הסורי. בזמן שהיו שם, דווח, הם שמעו מעל ל-100 פיצוצים, שמעו חילופי אש והיו עדים לעשן מיתמר ממקומות שונים. כמו כן, הם ראו במקום תנועת מסוקים צבאיים, שאחד מהם גם הפציץ מטרות. "נסיונותינו ליצור קשר עם מפקד הצבא באזור עלו בתוהו", נטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully