וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבעת החנק מתהדקת: גם מרוקו גירשה את השגריר הסורי

ניר יהב

16.7.2012 / 13:28

אחרי שמרבית מדינות המערב סילקו משטחן את הדיפלומטים הסורים, מדינה ערבית נוספת מצטרפת ללחץ על אסד. העימותים בדמשק נמשכים גם היום: "הקרבות העזים מאז פרוץ המלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הלחץ הבינלאומי על סוריה מתגבר מיום ליום, בעוד שברחבי המדינה נמשכים קרבות עזים בין כוחות הביטחון לאזרחים ולזרוע החמושה של האופוזיציה.

משרד החוץ של מרוקו הודיע באופן רשמי על גירושו של השגריר הסורי מרבאט, ועל השבתו לדמשק. בהודעת המשרד נאמר כי הגדרתו של השגריר כאישיות לא רצויה היא מחאה על אלימות המשטר הסורי כלפי המפגינים נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, וכי מרוקו "קוראת לקהילה הבינלאומית לקבל אחריות מלאה על המצב, ולהפסיק באופן מיידי את האלימות וההרג בסוריה".

אמש הכחישה השגרירות הסורית ברבאט דיווחים לפיהם השגריר ערק לשורות האופוזיציה. בתגובה, הודיע משרד החוץ הסורי כי שגריר מרוקו בדמשק, מוחמד אחסאסי, נחשב גם הוא אישיות בלתי רצויה.


באופוזיציה הסורית מתלוננים: "אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות"

שגרירות סוריה בברלין, 29 במאי 2012. רויטרס
שוטרים מחוץ לשגרירות הסורית בברלין, שפונתה בחודש מאי/רויטרס

מרוקו היא המדינה הערבית השנייה אחרי טוניסיה שנוקטת צעד חריף שכזה. בחודש מאי, בעקבות הטבח בכפר חולה, הודיעו מרבית מדינות המערב, ובראשן ארצות הברית, יפן, ומרבית מדינות האיחוד האירופי וטוניסיה, כי הן מגרשות את הדיפלומטים הסוריים הבכירים משטחיהן. ברוב המדינות, השגריר הסורי ממילא הוחזר להתייעצות כבר לפני חודשים רבים, ולכן גורשו רק יתר חברי המשלחות הדיפלומטיות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

שני שגרירים סורים ערקו לשורות המורדים

הלחץ הדיפלומטי על דמשק התהדק בימים האחרונים בשל עריקתם של שני שגרירים סורים. לפני כשבוע, הודיע שגריר סוריה בעירק, נוואף פארס, על התפטרותו והצטרפותו לשורות המורדים. בראיון שהעניק אתמול לעיתון הבריטי "סנדיי טלגרף" מקטאר, טען פארס כי פעילי ג'יהאד ביצעו בחודשים האחרונים פיגועי טרור בסוריה בהוראה ישירה של הנשיא בשאר אסד. "המשטר רצה להעביר את האחריות לפיגועים לתנועות המורדים", הסביר.

היום בבוקר, דיווחו גורמים במועצה הלאומית הסורית - גוף האופוזיציה הסורי הגדול ביותר - כי שגריר סוריה בבלרוס, פארוק טהא, ערק אף הוא לשורות המורדים. לפי הדיווח, ביומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", טהא ערק לאחר שפוטר מתפקידו לפני כחצי שנה, ורק באחרונה התבקש לשוב לעבוד לעבוד במשרד החוץ בדמשק.

בתוך כך, הלחימה ברחבי סוריה נמשכת. רשת אל-ג'זירה דיווחה מפי גורמי אופוזיציה כי במהלך היום נהרגו עשרים בני אדם מאש כוחות הביטחון, רובם בחומס ובחלב. מאז סוף השבוע, התגברו מאד העימותים בדמשק ובפרבריה, שהוגדרו כקשים ביותר מאז פרוץ מלחמת האזרחים. לפי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים פשטו על שכונת אל-מידאן בדרום העיר בסיוע טנקים ושריוניות, ונלחמים בכוחות המורדים בעיר. עוד דווח כי צבא סוריה שיגר פגזים לעבר בתי התושבים.

לקריאה נוספת
אחרי השגריר בעירק - גם השגריר הסורי בבלרוס התפטר
האופוזיציה מתלוננת: אובמה לא פועל - בגלל הבחירות
סוריה מכחישה את ממדי הטבח בתירמיסה: "רק 37 נהרגו"
הבזבוזים של אסמה: בזמן הלחימה - הוציאה הון על נברשות


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully