וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר שערק: "אם המשטר יאוים, אסד ישתמש בנשק כימי"

ניר יהב

17.7.2012 / 8:44

נוואף פארס, שהודיע לפני שבוע על עריקתו, טען כי ימיו של אסד בשלטון ספורים וכי על מנת שיוכל לשרוד הוא מוכן "לחסל את העם הסורי כולו". הקרבות בדמשק נמשכו במהלך הלילה

צילום: רויטרס, יוטיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

שגריר סוריה בעירק לשעבר, נוואף פארס, שהודיע לפני שבוע על עריקתו לשורות המורדים, אומר כי נשיא סוריה, בשאר אסד, עלול להשתמש בנשק כימי נגד כוחות המורדים הנלחמים נגדו. "אם המשטר הסורי יהיה נתון למתקפה מצד העם, אני משוכנע שאסד יעשה שימוש בנשק זה", אמר בראיון שהעניק אמש (שני) לרשת BBC. עוד הוסיף פארס כי ימיו של אסד בשלטון הם "ספורים", ועל מנת שיוכל להישאר בשלטון הוא מוכן "לחסל את העם הסורי כולו".

בתוך כך, הקרבות בבירה דמשק נמשכו אל תוך הלילה. רשת אל-ג'זירה ציטטה תושבת כפר סוסה שבבירה הסורית אשר סיפרה כי היא שומעת את ההפגזות, הפיצוצים וקולות הירי, מדי כמה זמן. עוד סיפרה כי הקרבות בבירת סוריה החלו בתדמון, שכונה ענייה, משם הוציאו המורדים את התקפותיהם נגד כוחות המשטר. "בתגובה, האזור כולו הופגז, וכך גם שכונת אל-מידאן, אזור שנערכות בו הפגנות על בסיס יומיומי", אמרה. "כעת התושבים בשכונות הללו אינם יכולים לעזוב בגלל ההפגזות והצלפים".

לחימה בין כוחות השלטון למורדים ברובע אל-תדאמון של דמשק בירת סוריה, 16 ביולי 2012. רויטרס
"התושבים בשכונות הללו אינם יכולים לעזוב בגלל ההפגזות והצלפים"/רויטרס

גורמי אופוזיציה סורים אמרו כי פעילי האופוזיציה נערכו לקראת המערכה על דמשק במשך יותר מחודש. הגורמים טענו בשיחה עם היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי מדובר ב"תחילת הסוף" של המשטר הסורי. "בדמשק פרצו ההפגנות הראשונות להפלת המשטר, ושם גם יהיה סיומה של מערכת השחרור". עוד דווח כי בימים האחרונים החלו תושבים רבים לעזוב את בתיהם, לראשונה מאז החלה ההתקוממות לפני שנה וחצי, לכיוון מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ, שם הם שוהים במסגדים ובבתי ספר.

פעיל האופוזיציה, עאמר דמשקי, סיפר מה קורה במספר שכונות בבירה, בעיקר בשכונות אל-מידאן ונהר עיישה. "כוחותיו של אסד תוגברו בכוחות חדשים. הם הביאו גם עשרות שריוניות, סגרו את כל הכניסות לשכונות וכיתרו אותן. הם לא מאפשרים להיכנס ולצאת מהשכונות ולא מאפשרים אפילו לאמבולנסים לטפל בפצועים. בנוסף הם הציבו צלפים על הבתים אשר יורים על כל מה שזז. הם יורים אפילו לעבר אנשים בתוך הבתים".

"תושבי שכונת אל-מידאן קיבלו איומים מפורשים מאחד המפקדים של הדיוויזיה הרביעית, שלפיהם אם לא יפסיקו להתנגד למשטר, השכונה תהפוך לעפר", הוסיף דמשקי. לדבריו, רבים בשכונה חוששים שהיא תופגז באש ארטילריה, לאחר שבכניסות לשכונה הוצבו מרגמות ולאחר שראינו שתושבי שכונת אל-ג'ורה התומכים באסד פונו מבתיהם".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

עוד בנושא
טנקים ובריקדות בלב דמשק: "זה הקרב האחרון"
טבעת החנק מתהדקת: גם מרוקו גירשה את השגריר הסורי
האופוזיציה הסורית: "אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully