וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרה חוליה שתכננה לחטוף חיילים

יהושע בריינר

16.7.2012 / 15:00

חברי החוליה חשודים שניסו לחטוף חיילים שלוש פעמים בין דצמבר לינואר האחרונים, במטרה להביא לשחרורו של מנהיג ארגון "החזית העממית" הכלוא בישראל, אחמד סעדאת

השב"כ והמשטרה עצרו בחודש מאי האחרון חוליה מהכפר חיזמא, צפונית לירושלים, החשודה בתכנון ובניסיון לחטוף חייל צה"ל - כך הותר היום (שני) לפרסום. מטרת ניסיונות החטיפה הייתה להשיג קלף מיקוח לשחרורו של מנהיג ארגון "החזית העממית" הכלוא בישראל, אחמד סעדאת. היום הוגש כתב אישום נגד חברי החוליה בבית המשפט הצבאי ביהודה.

החוליה התכוונה להעביר את החייל החטוף לגורמים שונים, ובהם בני משפחותיהם של מרוואן ברגותי ואחמד סעדאת, שניהם מבכירי האסירים הכלואים בישראל. על פי החשד, בראש החוליה עמד רג'ב אלדין, תושב חיזמא בן 52, המזוהה עם החזית העממית לשחרור פלסטין. החוליה חשודה כי תכננה ואף הוציאה לפועל שלושה ניסיונות לחטוף חיילים בין דצמבר 2011 לינואר 2012, אך כולם עלו בתוהו. חברי החוליה תכננו, על פי החשד, לעצור את רכבם ליד חייל ולהכניסו לתוכו בכוח ותוך שימוש באלימות, בין היתר בעזרת צינור ברזל שהוחזק ברכב. כמו כן, נרכשו לצורך החטיפה אזיקונים וכן בד לכיסוי פני החטוף.

הניסיון הראשון התרחש בדצמבר בצומת מעלה אדומים, אך אז לא הגיע חייל למקום. בפעם השנייה, הגיעו חברי החוליה סמוך להתנחלות מעלה-מכמש, אך אז עמדה במקום רק מתנחלת, ולאחר לבטים הוחלט שלא לחטוף אותה אלא להתמקד בניסיון לחטיפת חייל. בפעם השלישית, בינואר, שבה החוליה ליד מעלה אדומים, אולם גם הפעם לא הגיע חייל למקום. נוכח אי-הצלחתם, שקלו חברי החוליה לחטוף חייל באחת מתחנות האוטובוס בין ירושלים לתל אביב, ובשב"כ אומרים כי מעצר חברי החוליה הוביל לסיכול ניסיון זה.

בשב"כ מציינים כי פעילותה של החוליה מצטרפת למספר מקרים, מהם ניתן ללמוד על מאמץ שעושות חוליות של החזית העממית במטרה להביא לשחרורו של מנהיג הארגון סעדאת: "הפרשה אף שבה וממחישה את המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור הפלסטיניים לבצע פיגועי חטיפה, ואת רמת האיום הנשקפת מכך".

עוד באותו נושא:
קמפיין נגד חטיפת חיילים: "יכול לקרות גם בקריה"
"חשש גובר מחטיפה על ידי משוחררי עסקת שליט"
מח"ט בעזה: חמאס חופר מנהרות לישראל כדי לחטוף חיילים
לפני שנה: שב"כ חשף תשתית טרור גדולה שתכננה לחטוף חיילים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully