וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש גובר מחטיפה על ידי משוחררי עסקת שליט"

12.1.2012 / 21:11

קצינים בכירים במערכת הביטחון טוענים כי החשש מגיע דווקא מהאסירים ששוחררו בשלב השני בעסקה. "האסירים הכבדים אמרו: עזבו אותנו, ישבנו מספיק. הקלים מסתובבים כמו טווסים"

גורמים בכירים במערכת הביטחון הביעו בזמן ביצוע העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט חשש משובם של האסירים "הכבדים" ששוחררו בשלב הראשון של העסקה לפעילות טרור. אולם, קצין בכיר בפיקוד מרכז טוען כי כיום החשש העיקרי הוא מפני מעשיהם העתידיים של 550 האסירים "הקלים" ששוחררו בשלב השני – כך נודע היום (חמישי) לוואלה! חדשות.

הקצין הבכיר אמר בשיחות סגורות כי בעוד שאחר האסירים "הכבדים" מתקיים מעקב צמוד, ולשם כך הם מחויבים להתייצב בתחנות המשטרה מדי שבוע - משוחררי השלב השני בעסקה הפכו לבעלי הפוטנציאל הגדול לביצוע פעולות טרור נגד חיילים ואזרחים.

חגיגות ברמלה בעקבות שחרור 550 אסירים ביטחוניים מישראל לגדה, דצמבר 2011. רויטרס
"אני הרבה יותר מודאג מהגל השני של המשוחררים. אין עליהם בקרה ומעקב, בניגוד לאסירים הכבדים", אמר הקצין הבכיר. החגיגות ברמאללה עם שחרור אסירי השלב השני/רויטרס

"אני הרבה יותר מודאג מהגל השני של המשוחררים. אין עליהם בקרה ומעקב, בניגוד לאסירים הכבדים", אמר הקצין הבכיר והוסיף כי "האסירים הכבדים, שישבו לא מעט שנים בכלא, העבירו אמירות ברורות: 'עזבו אותנו. אנחנו סיימנו עם הטרור. אנחנו עייפים. ישבנו 15 שנה וזה מספיק'. בני המשפחה חיתנו אותם וסידרו להם עבודה. בגל השני השתחררו אסירים קלים לכאורה שריצו עונש של שנה ושנתיים, למדו איך עושים טרור, אין להם עבודה אבל הם מסתובבים כמו טווסים בכפר ומתכננים לחטוף חיילים או אזרחים מרחבי יהודה ושומרון, לרצוח אותם ולבצע משא ומתן".

לדבריו, "עסקת גלעד שליט קיבלה תהודה גדולה ברחוב הפלסטיני. כל הזמן מדברים על זה". כתוצאה מכך, טוען הקצין כי "הארגונים היום אומרים לא לפיגוע טרור וכן לחטיפות - רק שביהודה ושומרון, בניגוד לעזה, זה לא יגמר כמו גלעד שליט. החשש הוא מחטיפה, רצח ומשא ומתן על הגופה".

בתוך כך, בשל החששות וההתרעות הגוברות לחטיפות, הוחלט שקציני אוגדת יהודה ושומרון יעברו בין הישיבות באזור וידברו עם בחורי הישיבות, ויקראו להם להימנע מעלייה על טרמפים באזור. במסגרת השיחות, יציגו בפניהם סרטי הסברה שנועדו במקור לחיילים. כמו כן, הנחה מפקד האוגדה, תא"ל חגי מרדכי, לתגבר את האבטחה סביב טרמפיאדות וצירים מרכזיים מחשש לחטיפות.

עוד בנושא
הושלמה עסקת שליט: 550 אסירים שוחררו משטח ישראל
החלו ההכנות לשחרור האסירים - בצה"ל תירגלו חטיפה
משוחררי השלב השני בעסקת שליט: אין רוצחים

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully