וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ט בעזה: חמאס חופר מנהרות לישראל כדי לחטוף חיילים

28.12.2011 / 17:20

"סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו" - כך מבהיר מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, טל חרמוני. עם זאת, הוא גם מרגיע: "אנחנו יודעים להפעיל מודיעין שיאתר את המנהרות"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

חמאס חופר מנהרות לשטח מדינת ישראל כדי לחטוף חיילים – כך אמר היום (רביעי) מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף-משנה טל חרמוני. "סוגיית האיום התת-קרקעי עדיין קיימת בגזרה שלנו", אמר חרמוני. "המנהרות מאפשרות להם להגיע אלינו בצורה טובה יותר, ומהירה. אנחנו מעריכים שחמאס נערך שוב לחטוף חיילים. אנחנו יודעים שהם חופרים מנהרות (לשטח מדינת ישראל – א.ב.) יום-יום, אבל אנחנו גם יודעים להפעיל מודיעין שיאתר אותם".

מנהרה שצה"ל חשף ברצועת עזה. דובר צה"ל
"חמאס חופר מנהרות לשטח מדינת ישראל". מנהרת חטיפה שנחשפה על ידי צה"ל/דובר צה"ל

עם זאת, להערכת חרמוני, במלאת שלוש שנים למבצע עופרת יצוקה – חמאס עדיין מורתע. "במידה והסדקים יפתחו, נשתדל לסגור אותם. במידה והסדקים יתרחבו אנחנו ערוכים לצאת למבצע רחב, שונה, מגוון, עם לא מעט אפשרויות לחדש את ההרתעה".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"ההחלטה על מבצע - בידי חמאס"

"אנחנו מוכנים. ההחלטה מצויה בידי הצד השני. אם יממש את השקט וימנע מארגונים אחרים לפגוע באזרחי ישראל, אנחנו לא נכנס למבצע רחב. במידה ונדרש לכך, צה"ל יהיה מוכן למבצע. מי שישלם את המחיר זה חמאס. חמאס לא רוצה לראות שוב את האגרופים של צה"ל במחנות הפליטים ובעזה", אמר חרמוני.

בתוך כך, בפיקוד הדרום הציגו סיכום של האירועים המבצעיים שהתרחשו בגזרת עזה במהלך השנה האזרחית האחרונה. בפיקוד רשמו השנה שישה מקרים של היתקלויות עם מחבלים, עשרה מקרים של ירי טילים נגד טנקים לעבר כוחות צה"ל, שישה מקרים של הפעלת מטענים לעבר כוחותינו, 18 מקרי ירי לעברם, 27 מקרים בהם הצליחו פלסטינים לחצות את גדר המערכת לעבר ישראל ונתפסו, וגם מקרה אחד בו אזרח ישראל תימהוני חצה את הגדר מישראל לרצועת עזה, ולאחר שבועיים של חקירות על ידי חמאס הוחזר לישראל.

זירה נוספת שהתחממה השנה בפיקוד הדרום, הייתה גבול ישראל-מצרים. למרות שמרבית הגבול מצוי תחת אחריותה של עוצבת אדום, גם באוגדת עזה נטלו חלק בטיפול בגבול המתחמם. באוגדה רשמו 673 אירועי הסתננות בגבול, בהם ניסו להיכנס לישראל 4981 מסתננים – מספר כפול מזה שנרשם בגזרת העיר אילת. כמו כן, נרשמו 201 מקרי הברחה ו-58 מקרים בהם צה"ל הצליח לסכל חדירות והברחות.

העבודות על גדר המערכת נמשכות בקצב גבוה ועד כה הושלמו 80 ק"מ מתוך 220 ק"מ של גדר מערכת מרצועת עזה ועד העיר אילת. כמו כן, קיים חשש שעם סגירת מרבית הגבול על ידי גדר חכמה ואמצעי מתקדמים תעבור מערכת ההברחות מגבול מצרים לגבול ירדן. עוד קיים חשש שחמולות בדואיות שיפגעו כלכלית בשל בניית הגדר יעברו לגניבות מתוך בסיסי צה"ל כדי להרוויח כסף.

בפיקוד מציינים כי מתחילת השנה הצליחו כוחות צה"ל בזירה להרוג מאה פלסטינים - רק תשעה מהם לא היו מעורבים בטרור, ו-80 מהם מחבלים בעלי שיוך ארגוני. בנוסף, 294 פלסטינים נפצעו מאש צה"ל.

לקריאה נוספת
סיכול ממוקד בעזה: פעיל הג’יהאד נהרג בתקיפת חיל האוויר
הצצה לבהמה בעזה: כלי רכב לא מאויש שמונע חטיפות
קולות בממשלה: לשקול פעולה צבאית ברצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully