וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולות בממשלה: לשקול פעולה צבאית ברצועת עזה

טל שלו

11.12.2011 / 10:46

על רקע המשך הסבב האלים בין ישראל לפלסטינים בדרום, טוענים מספר שרים כי יש לבחון אפשרות לתגובה קרקעית ברצועה. שטייניץ: "בתזמון המתאים נצטרך לא רק להגיב, אלא גם להכניע"

המשך הסבב האלים הנוכחי בין ישראל לפלסטינים, הניע הבוקר (ראשון) שרים בממשלה לדבר באופן גלוי על אפשרות של פעולה צבאית ברצועת עזה. על רקע הירי הבלתי-פוסק לעבר יישובי הדרום, אמר שר האוצר יובל שטינייץ לפני ישיבת הממשלה כי "מנסים לאלץ אותנו לפעולה צבאית בעזה במוקדם או במאוחר, ואם ייאלצו אותנו אז זה יהיה במוקדם. ניאלץ להכניע את שלטון חמאס בעזה. לא נוכל להשלים עם הפיכת עזה למעוז טרור. בתזמון המתאים נצטרך לא רק להגיב, אלא גם להכניע. התגרות כזו עשויה לזרז את זה".

גם יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, הביע לפני ישיבת הממשלה תמיכה באפשרות לשקול פעולה צבאית בעזה. לדבריו, "אנו מגלים איפוק רב במתרחש וגם לאיפוק יש גבול. אם זה יימשך, אין ספק שלא יהיה מנוס מפעולה צבאית". שר התשתיות עוזי לנדאו אמר כי "ככל שהפלסטינים ימשיכו בפעולות, נמשיך ביתר שאת בפעולות שלנו. לא רוצה לדבר על פעולה צבאית נרחבת בעזה. ישראל צריכה להמשיך ולפעול כדי להביא לנפילת חמאס. מה שחשוב הוא שכל פעולה עתידית תיעשה אך ורק אם נוכל להפסיק אותה בניצחון".

השר לנושאים אסטרטגיים משה (בוגי) יעלון, התייחס אף הוא לסבב האלימות הנוכחי בדרום. בראיון לקול ישראל אמר השר יעלון כי "ישראל תצטרך להפעיל עוד אמצעים כדי להפסיק את ירי הרקטות אל יישובי הדרום". יעלון הוסיף כי "שום מדינה אינה יכולה לסבול ירי כזה וחמאס הוא האחראי, אף שאינו מבצע את הירי בעצמו תקציב".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully