וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"כ חשף תשתית טרור גדולה שתכננה לחטוף חיילים

יהושע בריינר

27.6.2011 / 15:56

השב"כ עצר כ-20 פעילים מארגון החזית העממית, שע"פ החשד תכננו לבצע פיגועים בהם חטיפת חייל והטמנת מטען חבלה בשייח ג'ראח. אחד מחברי החוליה: פלסטיני שביצע לינץ' בחייל צה"ל ב-98'

הותר לפרסום: שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה התארגנות טרור של ארגון החזית העממית שפעלה באזור רמאללה. בין חברי החוליה היו גם תושבי מזרח ירושלים, אשר על פי החשד תכננו לבצע שורת פיגועים, בהם חטיפת חייל, הטמנת מטען חבלה במלון בשייח ג'ראח וכן פיגוע באזור ההתנחלות נווה צוף.

על פי החשד, מדובר בתשתית צבאית של ממש, שמנתה מספר חוליות חשאיות אשר החלו לרכוש אמצעי לחימה לצורך ביצוע הפיגועים, ואף השיגו אקדחים ומשתיקי קול. עד כה נעצרו בפרשה כ-20 פעילים, חלקם הגדול בעלי תעודות זהות ישראליות. בשב"כ ממשיכים בחקירת הפרשה.

מהחקירה עולה, כי ראשי ההתארגנות היו בקשרים הדוקים עם בכירים בארגון החזית העממית, ואף נפגשו עמם בסוריה. הפעילים שנחשבים לעומדים בראש ההתארגנות ברמאללה ובמזרח ירושלים כבר נכלאו בעבר בישראל: אחד מהם הוא נאצר אבו חדיר, תושב שועפט בעל אזרחות ישראלית, אשר נחשב לפעיל בכיר בארגון. אבו חדיר, בן 50, היה עצור בישראל בעקבות ניסיון לפוצץ מטען חבלה, אשר לבסוף התפוצץ בידיו וגרם להשחתת פניו. הוא שוחרר מהכלא הישראלי ב-1986. בחקירתו הודה אבו חדיר כי בפברואר האחרון יצא לירדן, שם יצר קשר עם בכירי החזית העממית בסוריה, במטרה להשיג מימון לפעילות.

פעיל נוסף בהתארגנות הוא וליד חבאס, בן 30 מהכפר עקב שבאזור ירושלים. חבאס ריצה בעבר עונש מאסר בישראל, לאחר שנטל חלק בלינץ' בחייל צה"ל אסף מיארה ב-1998. לאחר שהשתחרר מהכלא, ב-2007, החל לגייס פעילים לחוליות הצבאיות של הארגון. חבאס תכנן גם לצאת לאירן, על מנת לעבור שם אימונים צבאיים. בחוליה היה חבר גם פארס ברגותי, בן 32 מהכפר רימא, שנכלא בישראל בין השנים 2001-2005, ושוחרר כחלק ממחווה שעשתה ישראל ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. בחקירתו הודה ברגותי כי רכש אקדחים לטובת פעילות אחת מהחוליות.

עוד באותו נושא:
אישום: תושבי מז’-י-ם תכננו לשגר טיל לאצטדיון טדי
שב”כ עצר פעילי חמאס בחשד לרצח שוטר בחברון
צה”ל: החשודים ברצח באיתמר תכננו פיגוע נוסף

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully