וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: "הכנסת לא תצא לפגרה עד לאישור חוק הגיוס"

פנחס וולף

16.7.2012 / 13:48

יו"ר הכנסת עדכן את נשיאות הכנסת כי בכוונתו לקדם את הארכת המושב עד לאישור חלופה לחוק טל: "הנושא מחייב הכרעה, והכנסת אינה יכולה לקטוע את דיוניה רק בשל מועד הפגרה"

ערוץ הכנסת

מסתמן: מושב הקיץ של הכנסת יוארך כדי לתת ארכה להעברת חוק חלופי לחוק טל. יו"ר הכנסת עדכן היום (שני) את חברי נשיאות הכנסת כי בכוונתו לקדם את הארכת מושב הכנסת עד לתחילת חודש אוגוסט וייתכן שאף מעבר לכך, לצורך קידום חלופה לחוק טל.

"מדובר בנושא שמחייב הכרעה, והכנסת איננה יכולה לקטוע את דיוניה בגיבושו, רק בשל מועד הפגרה", אמר ריבלין. "במידה והממשלה תניח יוזמת חקיקה על שולחן הכנסת גם במהלך השבוע הבא, השבוע האחרון של המושב, אפנה לוועדת הכנסת בבקשה לאשר את הארכת המושב לצורך השלמת הדיונים בעניין זה. במידה ובקשתי תידחה על ידי ועדת הכנסת, בכוונתי להמשיך את הישיבה האחרונה של הכנסת לתוך הפגרה, עד שיסתיימו הדיונים ויאושר החוק. לנושא זה יש חשיבות ציבורית שהכנסת איננה יכולה להתעלם ממנה".

הודעת ריבלין למעשה נותנת למופז חבל נוסף להתלבטויותיו, אם להתפשר לכיוון עמדת הליכוד ונתניהו או להידבק לעמדות שהציג ח"כ יוחנן פלסנר. גורמים בשני הצדדים אמרו היום כי מאז הפגישה האחרונה של היועצים המשפטיים בל נתניהו ומופז, עורכי הדין דוד שימרון ואלון גלרט, במוצאי שבת, לא התקיימו פגישות נוספות בין הצדדים. עם זאת, ההערכה היא שמדובר בפרק זמן של יום-יומיים עד שתיפול ההכרעה בקדימה, לאיזה כיוון פני הסיעה. אתמול מופז נפגש עם שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) כדי לנסות להגיע להבנות עם החרדים, אך הפגישה הסתיימה ללא תוצאות.

בתוך כך, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אמר היום כי מאחר ולא הושגה פשרה בנושא חקיקת החוק החלופי לחוק טל, סיעתו תגיש ביום רביעי הקרוב הצעת חוק פרטית בנושא. "חיכינו עד הרגע האחרון לראות אולי יגיעו לפשרה סבירה, לפתרון שנותן מענה גם לגיוס החרדים וגם לגיוס המיעוטים. כיוון שאין פתרון כזה, אנחנו מעלים את הצעת החוק שלנו. כרגע מתנהלים מגעים בין ליכוד לקדימה". ליברמן קרא לשני הצדדים: "צריך הצעת חוק הכי פשוטה, בלי שטיקים, בלי טריקים ובלי התחכמויות. כל אזרח ישראלי שהגיע לגיל 18 חייב בשירות צבאי או אזרחי". הוא הוסיף כי "כל הדחיות לגיל 23-26 זה מראש להרים ידיים ולוותר על גיוס החרדים. אין סיכוי שמישהו יסכים לגייס אברך בן 26 או 23, עם כל העלויות".

לקריאה נוספת
אושר: תלמידי הסדר לא במעמד "תורתם אומנותם"
שמולי: "נגיש בג"ץ אם לא יחוקק חוק הגיוס במועדו"
יעלון: לא נקדם חוק גיוס עד אוגוסט, נשרוד משבר קואליציוני
נתניהו על הגיוס: "אי אפשר ליישם מהלך קיצוני מדי"
נושאים בנטל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully