וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר יעלון: לא נקדם חוק גיוס עד אוגוסט, נשרוד משבר קואליציוני

פנחס וולף

12.7.2012 / 15:21

השר יעלון, המייצג את הליכוד במו"מ מול קדימה, מעריך שהקואליציה תחזיק מעמד במקרה שמופז יממש את איומו לפרוש ממנה. ב-1 באוגוסט יפקע תוקף חוק טל, שפטר את החרדים מגיוס

המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון מהליכוד, אמר היום (חמישי) בכנס של "Israel Project" בירושלים, כי לא תחוקק חלופה לחוק טל לא עד תחילת אוגוסט, המועד שבו יפקע החוק שפטר את בני הישיבות מגיוס לצה"ל. "אני לא חושב שתהיה חקיקה עד 1 באוגוסט", הבהיר השר יעלון, המייצג את הממשלה בצוות לניסוח החוק לשוויון בנטל. "נוכל לנהל את המצב עד שיהיה לנו חוק חדש, מתישהו בעתיד".

בתחילת החודש, כשהודיע ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על פירוק ועדת פלסנר, הוא אמר כי אם לא יושג פתרון עד פקיעת תוקפו של חוק טל ב-1 באוגוסט, הרי שצה"ל "יגייס חיילים לפי צרכיו". עם זאת, לא ברור מה משמעות ההכרזה, ואם צה"ל אכן יגייס חרדים בכפייה.

חוק טל יפוג עוד שלושה שבועות; מה יהיה גורל החרדים?

משה (בוגי)יעלון ויוחנן פלסנר ,יוני 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
משבר קואליציוני אינה אפשרות מופרכת. יעלון ופלסנר/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

יעלון שטח את פתרונו לסוגיה, והוסיף כי "הדרך שלי היא דרך צנועה, ונתוני גיוס החרדים מאוד מעודדים, בשנה החולפת התגייסו כמעט 2,400, והצעתנו היא לגייס עוד 6,000 בשנת 2017".

"אני אשמח שחרדים יתגייסו לצבא", הוסיף יעלון". לדבריו, לא יהיה קושי לשלב את החרדים בצבא בצורה מסיבית, כלשונו. "בשנים האחרונות נפתחו מסלולים לחיילים חרדים, והם נחשבים מוצלחים מאוד. הם זקוקים לאווירה מיוחדת כדי לפעול בה, אבל אני מאמין בזה ומאמין שזו הדרך לאינטגרציה בין החרדים לבין שאר הציבור בישראל".

"בשנה שעברה היינו עדים לעלייה של 6% בקרב חרדים עובדים", המשיך יעלון, "זה נובע מהתנהלות חכמה מאוד, שמאפשרת להם מקומות מסוימים ללמוד בהם. גם אם בטווח הקצר זה עולה יותר, זה יהיה רווחי מאוד לטווח הארוך וישלב אותם בחברה". עם זאת, סייג, "הדרך שבה אני תומך היא לעשות זאת בהדרגתיות, משנה לשנה".

יעלון: "אולי הקואליציה תקטן. נשרוד את זה"

באשר לאפשרות כי דחיית החקיקה תגרום משבר בקואליציה, יעלון הודה כי זה המצב. "טרם גישרנו על הפערים עם 'קדימה', ואני מאוד פסימי שנעשה את זה במושב הכנסת הנוכחי". לדבריו, יש לראות להיכן נושבות הרוחות. "נוכל לראות לאיזה כיוון זה הולך בימים הקרובים, ואז אולי הקואליציה תקטן. נשרוד את זה. במקרה כזה יחל משחק פוליטי חדש, ולכן כל האופציות נמצאות לא רק על השולחן אלא גם באוויר", הוסיף.

הצוות שדן בניסוח חוק שוויון לכל התכנס בשעה 11:00 בלשכתו של השר יעלון בירושלים ולא השיג פריצת דרך בנושאים השנויים במחלוקת - יעדי הגיוס והסנקציות האישיות למשתמטים. מלבד יעלון ופלסנר, לישיבה הגיע גם מקורבו של נתניהו, עו"ד דוד שימרון, יו"ר הקואליציה זאב אלקין, והיועץ המשפטי של קדימה, סער פינטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully