וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן תוקף: "נתניהו הפר אמונים כמו אולמרט"

פנחס וולף

10.7.2012 / 19:00

סגן שר הבריאות הביע זעמו על ראש הממשלה בעקבות גיבוש הצעת החוק לשוויון בנטל ורמז: "מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה שכבר היינו איתה פעם. לכל יום יש מחר"

"כמו אולמרט, נתניהו מואשם בהפרת אמונים. חתם איתנו על הסכם קואליציוני ובגד" - כך אמר היום (שלישי) סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בוועידת "פורום מנהלים" של עיתון המודיע, בעקבות גיבוש החוק לשוויון בנטל שיחליף את חוק טל.

"אנו לא נפרוש מהממשלה ולא ניתן פרס לשונאינו בקדימה. הרבנים יכריעו, אבל אין כוונה להעניק מתנות לפלסנר, למופז ולקדימה. על נתניהו לזכור שיש מפלגות נוספות בפוליטיקה. מפלגת העבודה היא אלטרנטיבה שכבר היינו איתה פעם. לכל יום יש מחר, אמר ליצמן".

"מה שראש הממשלה, בנימין נתניהו, עושה כעת לציבור החרדי, זו הפרת אמונים פשוטה", שב והאשים ליצמן. "אין לך הפרת אמונים גדולה מזו. אני רוצה להקריא את ההסכם הקואליציוני שחתם עמנו: בסעיף 37 נכתב מפורשות: 'מתוך הכרה בערך לימוד התורה תפעל הממשלה לשמירת מעמדם של תלמידי הישיבות שתורתם אומנותם'. האם זה מה שקורה היום? האין זו הפרת אמונים?"

"בשלב זה לא מתכננים לפרוש מהקואליציה"

ליצמן תקף בדבריו גם את שר הביטחון, אהוד ברק. "שר הביטחון, גם לו יש הצעה: להגביל את מספר העילויים. הוא? ברק? שאינו יודע לצטט פסוק אחד בעל-פה, הוא יכול להגדיר מי הם 'עילויים'? אני מבין בזה יותר ממנו. אני טוען ש-98% הם עילויים".

סגן שר הבריאות אף המשיך למתוח ביקורת על קדימה. "אני רוצה לומר לכם מה באמת עומד מאחורי כל הוועדה הזו לשוויון בנטל", אמר ליצמן. "המציאות היא כי יש כאן מזימה. הכל פוליטיקה. קדימה נכנסה לקואליציה ויש לה תיק אחד בלבד. הם בסך הכל רוצים עוד תיקים, עוד ג'ובים. בתחילה חשבו שישראל ביתנו יפרשו. בקדימה כבר חילקו ביניהם את התיקים. אך כאשר איווט ליברמן הודיע שלא פורשים, הם התאכזבו. מה עושים? טוב, הנה הזדמנות להתלבש על החרדים. אולי נגרום להם באמצעות הוועדה לשויון בנטל, שיפרשו: גם יהדות התורה וגם ש"ס". ליצמן ציין כי הוא רוצה להעביר מסר לקדימה ואמר: "לא ניתן לכם את התענוג הזה. אנחנו בשלב זה לא מתכננים לפרוש מהקואליציה. לא ניתן לכם את התענוג. אלא אם הרבנים יורו לנו אחרת, אנחנו נשארים".

עוד בנושא
החוק המתגבש: גיוס בהדרגה של הערבים ו-80% מהחרדים
בלעדי: התמריצים למשרתים - "דיור ולימודים חינם"
יעלון נפגש עם נתניהו; "גיוס חרדים מגיל 18 אינו ישים"

לפניות לכתב: pinhaswolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully