וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: התמריצים למשרתים - "דיור ולימודים חינם"

פנחס וולף

9.7.2012 / 16:14

לוואלה! חדשות נודע כי תכנית נתניהו לעידוד הגיוס תכלול דיור חינם או מוזל למשרתים, וכן מימון של עד שלוש שנות השכלה גבוהה. יוזם ההצעה, ח"כ דנון: "גם תמריצים זה חשוב"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

התמריצים שיינתנו למשרתים בצה"ל ובשירות האזרחי-לאומי, לפי כוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו, יהיו ככל הנראה בתחום הדיור וההשכלה הגבוהה – כך נודע לוואלה! חדשות. על פי המתווה המתוכנן, ההטבות יינתנו בהדרגה לפי משך השירות ולפי איכותו, כאשר החיילים הקרביים יקבלו את ההטבות המרביות, והן ילכו ויקטנו ככל שרמת הסיכון ומשך השירות ירדו.

על פי ההערכה, הטבת הדיור תכלול נתינת קרקעות חינם או בהנחות גדולות בפריפריה. במסגרת הטבת ההשכלה הגבוהה, יישקל מתן שלוש שנות לימודים אוניברסיטאיים ללא תשלום או, לחילופין, מתן הלוואות עם החזר ארוך טווח ללא ריבית – כאשר החוק הקיים כיום מעניק רק שנת לימודים אחת ללא תשלום. גורמים ששוחחו עם ראש הממשלה סיפרו כי באשר להטבת הלימודים, אמר כי "אם כבר – אז כבר", וכן ציין כי החלה עבודת מטה למתן לימודים חינם. העלות המשוערת של המהלך היא כמה מאות מיליוני שקלים בשנה.

משה (בוגי)יעלון ויוחנן פלסנר ,יוני 2012. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
הצעת החוק תובא לדיון ביום ראשון. יעלון ופלסנר דנים בנושא השוויון בנטל/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

מי שיזם את ההטבות הללו הוא ח"כ דני דנון (ליכוד). לדבריו, "המשוואה שקבע ראש הממשלה – תמריצים למשרתים וסנקציות למשתמטים – מקבלת תמיכה גדולה בתנועת הליכוד. אני מאמין שהתמריצים החיוביים, שכר הלימוד והקרקעות, יעודדו גם מגזרים שלא משרתים היום להצטרף לשירות האזרחי-לאומי וליהנות מהטבות אלו. יש חשיבות לכך שבמועד הצעת החוק בשבוע הבא יוצגו לא רק הסנקציות אלא גם התמריצים החיוביים".

בינתיים, נמשכות הפגישות בין השר משה יעלון, מטעם נתניהו, לבין ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה), מטעם מופז, במטרה להגיע עד יום רביעי לנוסח הצעת חוק מוסכמת שתובא לאישור הממשלה ביום ראשון הבא ולמחרת לאישור הכנסת בקריאה ראשונה. אתמול אחר הצהרים נערכה הפגישה הראשונה ביניהם, והיום התקיימה פגישה נוספת, בה לדברי יעלון "הושגה התקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully