וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהדות התורה תוקפים את נתניהו: "מזגזג כלוליין"

פנחס וולף

8.7.2012 / 14:50

על רקע אישור הליכוד את מתווה פלסנר, גורמים בסיעה החרדית טוענים כי "לא חשוב מה אימץ הליכוד, משנה מה יהיה בהצעת החוק". מופז חוטף מהאופוזיציה: "אוכל את תרגילי נתניהו"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק)

זעם בסיעת החרדים האשכנזית, יהדות התורה, בשל אישור מתווה פלסנר בסיעת הליכוד. גורמים בסיעה, משני הפלגים – הליטאי והחסידי – אמרו היום (ראשון) לוואלה! חדשות כי "לוליינים לא עומדים בזגזוגים כמו אלה שעושה ראש הממשלה - מפרק ועדה, מקים ועדה, מתנגד, תומך. כרגע לא חשוב מה סיעת הליכוד אימצה, וזה לא מרגש אותנו. מה שמעניין זה מה יהיה בהצעת החוק שתגובש השבוע".

ההערכה במערכת הפוליטית היא כי בסופו של דבר יהדות התורה תפרוש וש"ס תישאר בממשלה ותצביע נגד הצעת החוק. עם זאת, ביהדות התורה מוסיפים כי "כרגע אין לנו כוונה לתת מתנה לקדימה ולפרוש מהממשלה, כדי שהיא תוכל לקבל את התיקים שלנו, אבל אם הצעת החוק שתנוסח תהיה כמו מתווה פלסנר – אנחנו בחוץ".

"מופז מגדיר מחדש את המושג 'תמימות פוליטית'"

בעוד החרדים תוקפים את נתניהו, גורמים באופוזיציה תוקפים את קדימה ברוח דומה. "הגמישות שקדימה מגלה צריכה להציב אותה כמועמדת לייצג את ישראל בהתעמלות קרקע בלונדון", אמר ח"כ איתן כבל (עבודה). הביקורת הופכת נקודתית כשמגיעים ליו"ר המפלגה: "מופז ממשיך לאכול בתאווה את התרגילים של נתניהו ועוד מבקש קינוח. מי שרוצה להפסיק את השתמטות החרדים לא מקים צוותים שמכדררים ברחבה, אלא מקבל החלטה אמיצה. נתניהו לא רוצה לקבל החלטה כזאת, ואם מופז עוד לא הבין זאת, אז הוא מגדיר מחדש את המושג 'תמימות פוליטית'", הוא הוסיף.

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה לאחר אישור סיעת הליכוד את מתווה פלסנר, בתוספת הסעיף לפיו הסנקציות ודרישת הגיוס יחולו גם על ערביי ישראל, כי "נתניהו נכנע ללחץ הציבורי. הוא דורש מהערבים שוויון אמיתי. גיוס ערבים אינו יכול להיות צעד חד צדדי כפוי מטעם השלטון, אלא חלק מדיאלוג אמיתי והידברות עם הציבור הערבי ומנהיגיו". לדברי גלאון, "מרצ תומכת בחוק שירות ממלכתי שוויוני – אזרחי או צבאי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully