וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על השוויון בנטל: "הולכים להעביר חוק היסטורי"

פנחס וולף

8.7.2012 / 8:30

משיחות שניהל ראש הממשלה עולה כי פניו להסכם עם מופז. נראה כי נתניהו יתמוך בסנקציות נגד משתמטים ובהורדת הגיל המירבי לגיוס, אך ידרוש להחיל את החוק גם על ערבים

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן)

הבנות בין ראש הממשלה למשנהו בנושא השוויון בנטל? ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר במהלך סוף השבוע בשיחות עם גורמים שונים כי, "אנחנו הולכים להעביר חוק היסטורי ש-64 שנה לא היה". נתניהו מסכים באופן עקרוני להטלת סנקציות משמעותיות על מי שימנע מגיוס, כנראה כאלו שקרובות למתווה פלסנר. הוא גם מוכן להוריד את הגיל המירבי לחובת הגיוס מגיל 28, בו תמך בחודש האחרון. אך נראה שעל עקרון אחד נתניהו לא יתפשר - החלת החוק, כולל הסנקציות, על כולם – חילוניים, ערבים - ולא רק חרדים.

בכירים בליכוד העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות אמש (שבת) כי יש כבר הבנה ברורה בין נתניהו לשר מופז לגבי גבולות הצעת החוק, ולכן סיעת הליכוד התכנסה הבוקר בשעה 8:30 כדי לאשר את המתווה. לאחר מכן תתקיים פגישה בין נתניהו ומופז. ההערכה היא שהסיעה תאשר את המתווה, בכפוף לביטחונות שהחוק יחול באופן שוויוני כלפי החרדים וכלפי הערבים. "הוא רוצה שינוי מהותי והוא היחיד שיכול לספק פתרון", אמרו הבכירים בליכוד. הגורמים הבהירו כי השינוי בדו"ח פלסנר יהיה ככל הנראה קוסמטי בלבד, לעומת השינוי המהותי בנוגע לגיוס החרדים.

בנימין נתניהו בוועדה לשיווין בנטל. מגד גוזני
הוא רוצה שינוי מהותי והוא היחיד שיכול לספק פתרון, נתניהו בוועדה לשוויון בנטל/מגד גוזני

נתניהו לא התייחס להפגנה שנערכה במוצאי שבת בתל אביב כהפגנה נגדו. הוא אף העביר מסר לח"כ כרמל שאמה-הכהן ממפלגתו שאין לו בעיה עם השתתפותו בה. "העצרת היא מהצודקות שהיו", אמר שאמה-הכהן בהפגנה. "ההכרעה אינה עניין של הליכוד, קדימה או מפלגה אחרת ואפילו לא של 'אין ברירה' משפטית. אסור להפגנה ללבוש מדים אופוזיציוניים כי את הפתרון תביא רק הממשלה הזו והעומד בראשה. פגשתי הערב את ישראל היפה, לצידי התהלכו וביקשו שינוי אזרחים מכל הזרמים הפוליטיים ממרצ ועד האיחוד הלאומי, כולל הרבה אנשי ליכוד".

בהפגנה השתתף גם ח"כ אבי דיכטר (קדימה), שגם מדבריו ניתן להבין שהכיוון הוא הסכמה בין נתניהו למופז. "ציבור גדול יצא הערב לדרוש את שדורשים רוב מוחץ של כלל חברי כנסת ישראל - מהלך חקיקה היסטורי שייעגן את המסר: כולם משרתים", אמר. "הכל מתנקז להצעת חוק שתנוסח בימים הקרובים. ההפגנה היא חוצת מפלגות, האינטרס הוא אחד - לשקם חזרה את צבא חצי העם".

מקורבי מופז אמרו לוואלה! חדשות כי, "אנחנו עומדים על ההתנייה שראש הממשלה יאמץ את עקרונות פלסנר. אנחנו ממתינים שזה יקרה. הוא צעד צעד נכון עם ההודעה על כינוס סיעת הליכוד בבוקר, ואם היא תאשר ניתן יהיה להתקדם ולהתחיל לנסח את החוק. אנחנו ממוקדים בעניין עצמו שצריך לעבור שלושה מבחנים: מבחן בג"צ, המבחן הציבורי ומבחן מופז".

עדכון ראשון - 0:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully