וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל: למרות עומס החום, לא צפויים שיבושים

גל החום הכבד הפוקד את ישראל גרם לניצול של 93% מכושר ייצור החשמל. בחברת החשמל מרוצים מהתגייסות הציבור שהפחית את הצריכה ב-200 מגה-וואט: "עד רביעי לא צפויים שיבושים"

צילום: אבי כהן עריכה: מיכאל ברגמן

צריכת החשמל היום (ראשון) הגיעה עד שעות הצהריים ל-11 אלף מגה-וואט – 93% מכושר הייצור של חברת החשמל. אייל רובינשטיין מדוברות חברת החשמל מסר לוואלה! חדשות כי להערכת החברה, עד יום רביעי לא צפויים שיבושים באספקת החשמל הסדירה, בין השאר בזכות הפחתת הצריכה הביתית בכ-200 מגה-וואט, לאור האזהרות מפני הפסקות חשמל יזומות.

"הציבור בישראל תרם את חלקו והפחית את צריכת החשמל, אין ספק שזה עוזר לנו", אמר רובינשטיין, והוסיף: "בתחנת הכוח בחדרה אירעה היום תקלה באחד הדודים המותקנים באתר, אך כושר הייצור, שעומד על 11,780 מגה-וואט, לא נפגע".

התחזית: שרבי והביל

גל החום הפוקד את ישראל בימים האחרונים נמשך גם היום. מזג האוויר חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ, והביל במישור החוף. מחר צפויים לשרור תנאי מזג אוויר דומים כאשר יהיה חם מהרגיל, ובימים שלישי ורביעי תורגש הכבדה בעומס החום.

בשל החום הכבד פרצה בשעות הצהריים שריפת יער בוואדי שבין היישוב עין נקובא למבשרת ציון. שלושה רחובות בשכונת עין חמד פונו מתושבים. 37 צוותי כיבוי, בסיוע שישה מטוסי כיבוי ומסוק משטרתי, ניסו להשתלט על האש. ממד"א נמסר כי ארבעה בני אדם נפגעו באורח קל משאיפת עשן. כבאי שפעל במקום נפצע קל מנפילה מסולם.

בחברת החשמל מקווים שהציבור ימשיך לצמצם את צריכת החשמל בימים הקרובים, כדי למנוע הפסקות חשמל יזומות ברחבי הארץ. בשל עומס החום מחברת החשמל נמסר כי יש להמשיך להסיט שימוש במכשירים בעלי צריכת החשמל הגבוהה לשעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב המאוחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully