וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבושי החשמל נמשכים; "התקלה תיפתר בלילה, אולי"

בתחנה באשקלון, בה אירעה התקלה שגרמה להפסקות חשמל ברחבי הארץ, קוראים לציבור להמשיך להימנע מהפעלת מכשירים זוללי חשמל. ועדת הכלכלה של הכנסת תתכנס לדיון חירום בנושא

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

(צילום: שי מכלוף; עריכה: טל רזניק)

שיבושי החשמל שהחלו בשעות הצהריים (חמישי) אמנם חלפו כמעט לחלוטין, אך עדיין מורגשים בכמה מקומות ברחבי הארץ, בעקבות תקלה בתחנת הכוח באשקלון. סגן מנהל התחנה, יורם סלע, אמר הערב כי העובדים ממשיכים לנסות לטפל בתקלה, וכי הוא מקווה שעד הלילה אפשר יהיה להתגבר עליה.

סלע קרא לתושבים להשתדל שלא להפעיל מוצרים זוללי חשמל שלא לצורך. "זה מאד יעזור, כי לא רק שאין מספיק תחנות כוח ואין מספיק רזרבה, אלא שאין גם גז. על כל זה אנחנו משלמים בסולר. זו לא רק עלות לחברת החשמל, זו העלות של כל הציבור".

מסיבת עיתונאים חברת החשמל. דייב בוימוביץ'
בחברת החשמל לא מאשימים את הציבור/דייב בוימוביץ'

בשעות הצהריים נגרמה הפסקת חשמל שנמשכה כעשרים דקות באזורים שונים בארץ. בחברת החשמל מיהרו להדגיש כי ההפסקה אינה קשורה לצריכת החשמל גבוהה, אלא כי מדובר בתקלה טכנית.

סגן מנהל התחנה באשקלון, יורם סלע, אמר כי אחד המתקנים הקריטיים בתחנה, אוורר לוחץ, כשל. "היינו אמורים לשרוד שם, אבל האוורר, השני שהיה צריך לפצות על האובדן, פשוט לא עמד בלחץ, ונפסק גם כן". לדבריו, "אין מספיק תחנות כוח לספק את כל החשמל שיש".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "חזרנו לשגרה. השיבושים נמשכו 25 דקות בלבד. לכל הצרכנים יש חשמל. לא היינו במצב של הפסקות חשמל מאולצות היום, שנגרמות כשהיקף הביקוש לחשמל גדול על ההיצע".

ועדת הכלכלה תתכנס לדיון חירום בנושא

לאחר שחברת החשמל הכריזה על "מצב כתום" בעקבות הפסקות החשמל, יזם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד) דיון מיוחד בנושא.

לישיבה, שתיערך ביום שני, יגיעו, שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, ושר האוצר יובל שטייניץ. ח"כ שאמה-הכהן אמר כי "אזרחי ישראל טרם הצליחו לעכל את יוקר מחיר החשמל, וכבר צריכים להתמודד עם גזירה קשה יותר - ניתוק יזום של הזרם. החשמל היקר ביותר הוא החשמל שאינו זמין כשהצרכן צריך אותו. הוועדה תבקש לקבל דיווח על הצפוי במשק החשמל הקיץ ועל דרכי התמודדות והקלה".

"בשבוע הקרוב, עומס החום יהיה הגבוה ביותר מאז תחילת הקיץ. במצב הזה הביקושים יעלו", אמר הבוקר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל. לדבריו, "הולך להיות קשה. נדרש שיתוף הפעולה שלכם, וביחד, לא נרגיש כמעט בנזקים".

רון-טל ציין כי חברת החשמל אמנם למודת אתגרים, אבל כי הקיץ מדובר באחד האתגרים המורכבים ביותר. "הפעם האחרונה שהיה משבר שבו היו הפסקות חשמל במדינה היה ב-2006. אם ננהג בתבונה לא נגיע למצב הזה, אבל הפוטנציאל קיים". לדבריו, שיתוף הפעולה עם הציבור בנושא נכון לעכשיו הוא טוב. "יש היענות מהציבור לתכניות השונות, אך אפשר לקדם אותן עוד. אם שיתוף פעולה זה יימשך ויגבר, לא רק עם הצרכנים הגדולים אלא גם עם משקי הבית, נצליח לעבור את הקיץ הזה עם נזקים קטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully