וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל עברה ל"מצב כתום", ייתכנו הפסקות יזומות

הביקוש לחשמל מגיע כמעט עד לגבול יכולת ייצור. כמו כן, תקלה בתחנת כוח באשקלון גרמה להפסקת חשמל של 20 דקות, ובחברת החשמל הסבירו: "התקלה טכנית, יכולה להתרחש תמיד"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: יאיר דניאל)

תקלה בתחנת כוח באשקלון גרמה היום (חמישי) למספר הפסקות חשמל ברחבי הארץ. "התקלה אינה קשורה לצריכת החשמל של הציבור, מדובר בתקלה טכנית שגרמה להפסקת חשמל במשך כ-20 דקות, אך זו תקלה שיכולה לקרות בכל זמן ובכל מצב", נמסר מחברת החשמל. עם זאת, לצד פסילת האפשרות שמדובר בהפסקת יזומה, מדגישים בחברת החשמל כי היקף הביקוש מגיע כמעט עד לגבול יכולת ייצור החשמל והפסקות חשמל יזומות בהחלט יכולות להתרחש.

בחברת החשמל עברו במקביל ל"מצב כתום", במסגרתו עלולות להתרחש הפסקת חשמל, אולם הציבור יעודכן לגביהן מראש. חברת החשמל מספקת מידע שמציג את הפער בין היקף הביקוש לחשמל לבין יכולת ייצורו, באמצעות ארבעה צבעים: "מצב ירוק" מעיד על אספקת חשמל סדירה; "מצב צהוב" פירושו שהיקף הביקוש מתקרב לגבול היכולת של ייצור החשמל ופעולות לאיזון המערכת מתבצעות; השלב הבא במפלס החשמל הינו המצב הנוכחי - הצבע הכתום - ואילו המצב החמור ביותר, האדום, מעיד על ביקוש חשמל הגבוה מיכולת הייצור, ובו מתרחשות הפסקות חשמל באזורים שונים.

"המשך שיתוף הפעולה עם הציבור ימזער נזקים"

"בשבוע הקרוב, עומס החום יהיה הגבוה ביותר מאז תחילת הקיץ. במצב הזה הביקושים יעלו", הסביר הבוקר יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון-טל, במסיבת עיתונאים. "הולך להיות קשה. נדרש שיתוף הפעולה שלכם, וביחד, לא נרגיש כמעט בנזקים".

רון-טל ציין כי חברת החשמל היא חברה למודת אתגרים, אבל הקיץ מדובר באחד האתגרים המורכבים ביותר. "הפעם האחרונה שהיה משבר שבו היו הפסקות חשמל במדינה היה ב-2006. אם ננהג בתבונה לא נגיע למצב הזה, אבל הפוטנציאל קיים". לדבריו, שיתוף הפעולה עם הציבור בנושא נכון לעכשיו הוא טוב. "יש היענות מהציבור לתכניות השונות, אך אפשר לקדם אותן עוד. אם שיתוף פעולה זה יימשך ויגבר, לא רק עם הצרכנים הגדולים אלא גם עם משקי הבית, אנחנו נצליח לעבור את הקיץ הזה עם נזקים קטנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עוזי לנדאו ויו"ר דירקטוריון חברת חשמל יפתח רון טל במסיבת עיתונאים על צריכת החשמל תל אביב, יולי 2012. דרור עינב
"יש היענות מהציבור לתכניות השונות". רון-טל לצד השר לנדאו/דרור עינב

מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, הוסיף כי חברת החשמל ניצבת בפני אחד האתגרים הגדולים והמשמעותיים בתולדותיה, והסביר על היערכות החברה לקיץ הקרוב. "החברה נערכת בחודשים האחרונים לאפשרות של מחסור. הקמנו צוותי עבודה משותפים במגוון תחומים, ערכנו תרגילים, שילבנו כוחות, ביצענו פעולות משמעותיות בהכנת החברה לקיץ הנוכחי. צפי הביקושים עשוי להגיע ל-11,500 מגה-וואט, והרזרבה עלולה להיות נמוכה מדי ועם זה עלינו להתמודד". עם זאת, הוא ציין כי בגלל הפרסום לקראת המשבר אתמול, הצריכה קטנה ב-200-300 מגה-וואט. "זו הצלחה מבחינתנו. זה אומר שאפשר לחסוך חשמל ברמה יומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully