וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עומס החום: ייתכנו שיבושים באספקת החשמל

בחברת החשמל הזהירו כי היום צפויה רזרבת חשמל נמוכה יחסית לכושר הייצור של החברה, אשר תעמוד על 3.5% בלבד. מנכ"ל החברה: "הציבור מתנהג באחריות, עליו לסייע לנו גם מחר"

עומס החום ממשיך לאיים על אספקת החשמל הסדירה: חברת החשמל הזהירה אתמול (שבת) כי היום צפויה רזרבה נמוכה במיוחד של 400 מגוואט בצריכת החשמל – כ-3.5% מכושר הייצור. היום צריכת החשמל הגיעה ל-8700 מגוואט מתוך כושר ייצור של 10,000 מגוואט.

לדברי החברה, צפוי ביקוש של כ-11,200 מגוואט – מתוך כושר ייצור של 11,600 מגוואט בלבד. בשל הביקוש הגבוה, ייתכנו הפסקות חשמל יזומות ברחבי הארץ, במטרה למנוע שיבושים באספקת החשמל. שיא הצריכה צפוי בשעות הצהריים.

חברת חשמל. David Silverman, GettyImages
ביום חמישי נרשמה צריכה נמוכה יחסית/GettyImages, David Silverman

מנגד, מסרה החברה כי הצריכה אתמול הייתה נמוכה יחסית לעומס החום שנמדד, כפי הנראה בשל אי פעילות צרכנים רבים בתעשייה. "הציבור נוהג באחריות ואנו מודים לו על כך", אמר מנכ"ל חברת החשמל, אלי גליקמן, בהתייחסו לנתוני הצריכה הנמוכה יחסית שנרשמו גם בשעות הביקוש הגבוה ביום חמישי.

גליקמן ביקש מהציבור לנהוג באופן דומה גם היום, על מנת "לסייע לנו לעבור את החום הכבד ללא הפסקות מאולצות". מחברת החשמל נמסר כי בשל עומס החום, יש להמשיך להסיט שימוש במכשירים בעלי צריכת החשמל הגבוהה לשעות הבוקר המוקדמות ושעות הערב המאוחרות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully