וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האירנים לא תכננו פיגוע בקניה, זו מזימה ציונית"

סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדאלליאן, דחה את ההאשמות נגד האירנים שנעצרו בקניה, לפיהן זממו השניים לפגוע בשגרירות ישראל בניירובי. "הם תיירים, אין אף הוכחה נגדם"

סגן שר החוץ האירני, חוסיין אמיר עבדאלליאן, דחה היום (שישי) את ההאשמות כלפי שני אזרחים אירנים, אחמד אבולפתחי מוחמד וסייד מנסור מוסווי, שנעצרו בקניה בחודש שעבר, בחשד שתכננו פיגוע טרור נגד מטרות ישראליות, וטען כי השניים נעצרו כחלק ממזימה ישראלית כדי לערער את יחסי אירן וקניה - כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "פארס".

שני אירנים עצורים בקניה: "תכננו פיגוע נגד ישראלים"

אבופלטי מוחמד (מימין) ומנסור מוסאווי, שני אירנים החשודים בטרור שנעצרו ונשפט בקניה. יוני 2012. AP
"יש בידינו הוכחות ומסמכים המבססים את הטענה כי מדובר במזימה ישראלית". אחמד אבולפתחי מוחמד/AP

אבדאלליאן, המופקד על יחסי החוץ של אירן באפריקה ועם מדינות ערב, אמר כי "אין כל הוכחה ראייה שתוכל לתמוך בהאשמות כלפי השניים", והוסיף כי "יש בידינו הוכחות ומסמכים המבססים את הטענה כי מדובר במזימה ישראלית. הציונים מבקשים לפגוע ביחסים המתהדקים בין אירן וקניה - שלאחרונה אף התחזקו הודות להסכמים שנעשו בביקור האחרון של סגן הנשיא האירני שם - באמצעות מעצרם של שני האירנים ללא ראיות".

אירני שהואשם בטרור בקניה: ישראלים עינו אותי

"לא יותר מאשר אי-הבנה"

סגן השר הביע תקווה כי התיק נגד השניים יימחק והם ישוחררו בקרוב. הוא הדגיש כי "מנקודת מבטנו, מעצרם של שני התיירים האירנים הוא לא יותר מאשר אי-הבנה".

בחודש שעבר דיווחו הרשויות בניירובי, בירת קניה, כי שני אזרחי אירן, שנעצרו במדינה כשברשותם חומר נפץ, חשודים שתכננו פיגועים במטרות ישראליות - לרבות השגרירות הישראלית בניירובי - אמריקניות או יעדים הקשורים לערב הסעודית. את הדיווח, שמקורו ככל הנראה בתביעה בבית המשפט בניירובי, מסרו גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי. אחד הגורמים אמר כי האירנים באו לקניה בשליחות "כוח קודס" של משמרות המהפכה, המיועד לפעול מחוץ לגבולותיה של הרפובליקה האיסלמית. השניים מכחישים את ההאשמות.

לשכת נתניהו: "לטרור האירני אין גבולות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully