וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת נתניהו: "לטרור האירני אין גבולות"

טל שלו ויוסי מלמן

3.7.2012 / 0:02

לאחר הדיווח כי החשודים האירנים בקניה ביקשו לפגוע ביעדים ישראלים, הודיעה לשכת נתניהו: ?על העולם להילחם ביצואנית הטרור הגדולה בתבל". מחר יתחדשו שיחות המעצמות עם טהרן

בלשכת ראש הממשלה הזדרזו להגיב אמש (שני) לדיווח מקניה, לפיו שני החשודים האירנים שנעצרו שם בחודש שעבר התכוונו לפגוע בשגרירות הישראלית בקניה וכן במטרות סעודיות ומערביות. בהצהרה שפירסמה הלשכה נאמר כי "אין גבולות לטרור האירני. אחרי שאירן שלחה את אנשיה להתנקש על אדמת ארה"ב בשגריר הסעודי, ולבצע פיגועים באזרביג'ן, בבנגקוק, בטיבליסי ובניו-דלהי, עכשיו נחשפת כוונתה לבצע פיגועי טרור על אדמת אפריקה". על רקע כינוסן היום של שש המעצמות עם אירן לסבב פגישות נוסף באיסטנבול, והביקורת שהטיח ראש הממשלה בחודשים האחרונים על אוזלת ידן של השיחות לעצור את פרויקט הגרעין האירני, הדגיש נתניהו בהודעה שפירסם אמש כי ?הקהילה הבינלאומית צריכה להילחם ביצואנית הטרור הגדולה בעולם". הפגישה שתתקיים היום צפויה לעסוק בעיקר בפרטים טכניים להמשך המשא ומתן, ובקהילה הבינלאומית ישנה סקפטיות גדולה באשר ליכולתן של השיחות להביא לפשרה עם אירן.

ראש הממשלה התייחס אתמול במרומז לנושא האירני גם בדברי ההספד שנשא בהלוויתו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק שמיר. נתניהו סיפר על האיפוק שהפגין שמיר במלחמת המפרץ, כשהחליט שלא להגיב על ירי הטילים לישראל, אך הדגיש כי בניגוד למה שנהוג לחשוב, ?שמיר לא ישב בחיבוק ידיים?, אלא העביר מסר לארה?ב שהוא עומד לפעול בעירק. ?ארה"ב הבינה ששמיר רציני בכוונותיו ובהכנותיו. והוא אכן היה רציני. האמריקנים הבינו שמילים והבטחות לא יספיקו, אבל לפני שישראל פעלה הוכרזה הפסקת אש שביטלה את הצורך בפעולה ישראלית?, אמר נתניהו, על רקע התנגדות ארה?ב והקהילה הבינלאומית לתקיפה צבאית ישראלית של מתקני הגרעין באירן. ?אם ירי הטילים היה נמשך,ישראל, תחת הנהגתו של יצחק שמיר, הייתה פועלת?, הדגיש נתניהו - ושיבח את שמיר כ?תקיף, מעשי, חדור אמונה, מפוקח וחדור מחויבות מוחלטת לביטחון ישראל?.

תמונות ארכיון מפיגוע שכוון נגד ישראלים במומבסה, קניה. 2002. AP
הפיגוע במומבסה שכוון נגד יעדים ישראלים בשנת 2002/AP

חברים בכוח "אל קודס"

הרשויות בניירובי, בירת קניה, דיווחו כי שני אזרחי אירן, שנעצרו לאחרונה במדינה כשברשותם חומר נפץ, חשודים שתכננו פיגועים במטרות ישראליות, אמריקניות או יעדים הקשורים לערב הסעודית. את הדיווח, שמקורו ככל הנראה בתביעה בבית המשפט בניירובי, מסרו אמש גורמים רשמיים לסוכנות הידיעות אי-פי. אחד הגורמים אמר כי האירנים באו לקניה בשליחות "כוח קודס" של משמרות המהפכה, המיועד לפעול מחוץ לגבולותיה של הרפובליקה האיסלמית.

גורמי ביון מעריכים כי הניסיון בקניה הוא חוליה נוספת בנסיונות הכושלים של אירן להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם. הניסיון לפגוע בישראל קשור לחיסול מדעני הגרעין האירנים המיוחס לה, בעוד שמטרת הפגיעה ביעדים האחרים היא לאותת על ההשלכות של תקיפה אפשרית נגד טהרן. מקרים אלה, ממש כמו התקיפות בבנגקוק, בטיבליסי ובניו-דלהי, תוכננו בחיפזון - כנראה בהוראת טהרן - ויש לכך מחיר באיכות הביצוע. כמו כן, סיכול ניסיון הפיגוע מהווה הוכחה נוספת למודיעין האיכותי שיש במערב על פעולות המשטר של הרפובליקה האסלמית.

בשבוע שעבר דן בית המשפט בניירובי בעניינם של השניים, אחמד אבולפתחי מוחמד וסייד מנסור מוסווי. הם לא יוצגו על ידי עורכי דין, והכחישו את ההאשמות שיוחסו להם. על פי דיווחים של סוכנויות הידיעות מוחמד טען בבית המשפט כי לאחר מעצרו הוא נחקר בידי חוקרים ישראלים, שאף עינו אותו ו"הזריקו לו חומרים כימיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully