וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בצרפת: לפתוח בחקירה נגד דורסי לי זיתוני

הישג לבני משפחתה של הצעירה שנדרסה בתל-אביב: כלי התקשורת בצרפת דיווחו כי קלוד איזק ואריק רוביק יידרשו לחקירה, בגין גרימת מוות בנסיבות מחמירות, בשל התאונה בשנה שעברה

טל רזניק

(צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק)

התובע המחוזי בפריז, צרפת, הורה לפתוח בחקירה נגד דורסיה של לי זיתוני, קלוד איזק ואריק רוביק, בגין גרימת מוות בנסיבות מחמירות והפקרה - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת בצרפת. כזכור, בספטמבר 2011 דרסו על פי החשד איזק ורוביק את זיתוני בשעת בוקר מוקדמת בתל-אביב, הפקירו אותה על הכביש, נמלטו מהמקום במהירות, ארזו את חפציהם ובני משפחותיהם ונמלטו מהארץ.

מזה חודשים מנהלים בני משפחתה של זיתוני וחבריה מאבק שיביא למעצרם של רוביק ואיזק. בשבוע שעבר הגישו בני משפחתה תלונה בצרפת נגד השניים. על פי הדיווח באתר "לה פיגרו" הצרפתי, המשפחה הגישה את התלונה נגד שני הצרפתים בארצם, מאחר שהרשויות בישראל לא פתחו בהליך פלילי נגדם, זאת משום שצרפת מסרבת להסגיר את אזרחיה.

לי זיתוני שנדרסה למוות בתל אביב. באדיבות המשפחה
הישג לבני משפחתה. לי זיתוני, שנדרסה ב-2011/באדיבות המשפחה

רועי פלד, בן זוגה לשעבר של זיתוני, אמר בתגובה כי "משפחת זיתוני ומטה החברים של לי שמחים שסוף סוף החלה חקירה בצרפת סביב תאונת הפגע וברח שקטעה את חייה. אנו מקווים שממשלת צרפת, שגריר צרפת בישראל, ראש הקהילה היהודית בצרפת, ולשכתו של נשיא הרפובליקה הצרפתית יעמדו בהבטחות, ומצפים להוכחה חד משמעית שצרפת איננה מקלט לעבריינים. כולנו תקווה שהדין עם הדורסים ימוצה בהקדם ובמלוא החמורה, כמו שהבטיחו כל הגורמים למשפחת זיתוני ולכל אזרחי ישראל. אנו כמובן עוקבים באחריות ובדאגה אחר הגורמים המוסמכים ונמשיך לעקוב עד שימוצה הדין".

בתחילת השנה, הודה שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, כי "זה נכון שאנחנו לא מסגירים את אזרחינו, למעט למדינות שהן חברות באיחוד האירופי, לא משנה מהו הפשע". עם זאת, הוא אמר כי יסייע למשפחת זיתוני ולמטה המאבק שהקים בן זוגה של המנוחה. "היה הד גדול לדרמה הזו בצרפת. זה נכון שאנחנו לא בעולם מושלם. יש לנו שתי מערכות חוק שונות עם חוקים שונים. באותו הזמן, יש כאן שתי דמוקרטיות עם מערכת משפט חזקה". לדבריו, "אם הולכים לפי ספר החוקים בצרפת, פגע וברח יכול להגיע עד לעשר שנות מאסר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"אנחנו יכולים להעמיד אותם למשפט בצרפת"

ביגו עידכן כי לפי מה שידוע לרשויות בצרפת, דורסיה של זיתוני לא מתכוונים לחזור לישראל, אך לצד זאת אמר: "אנחנו יכולים להעמיד אותם למשפט בצרפת, והעונשים חמורים גם בצרפת. יש שיתוף פעולה מלא בין שתי המדינות. השגרירות ואנוכי מחויבים למקרה ונמצאים בקשר עם המשטרה בצרפת".

"מתקיים שיתוף פעולה הדוק, שוטף ומתמיד בין רשויות אכיפת החוק בישראל ובצרפת בכל הנוגע למקרה של לי זיתוני ובמטרה למצות את הדין עם החשודים", נמסר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בעקבות דיון שנערך בכנסת בינואר. "במסגרת זו, נשלחו לצרפת בקשות שונות והתקבלו נתונים שונים. בין היתר, סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקר בצרפת ונפגש עם הגורמים הרלבנטיים. מטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים שעלולים לפגוע בהליכים, שמטבעם חסויים ואין לפגוע בצו איסור הפרסום הקיים בתיק ובחקירה שעודנה מתנהלת. יוזכר, כי בניגוד לפרסומים שונים, בין ישראל לצרפת קיימת אמנת הסגרה ויחסי הסגרה בפועל. יחד עם זאת, צרפת אינה מסגירה את אזרחיה".

בספטמבר האחרון נדרסה זיתוני, בת 25 במותה, ובת קיבוץ נווה אור, על ידי ג'יפ מסוג BMW. לי הייתה בדרכה למכון הפילאטיס בו עבדה בתל אביב, כדי להעביר את השיעור של השעה 7:00 בבוקר כשנפגעה על ידי הרכב שנמלט. כתוצאה מפגיעת הרכב נפצעה לי באורח אנוש ופרמדיקים של מגן דוד אדום ממרחב דן שהגיעו למקום ניסו לבצע בה פעולות החייאה, אולם רופא נאלץ לבסוף לקבוע את מותה.

במשטרת תל אביב פתחו במרדף אחר הנהג הפוגע, ואף התחקו אחר מצלמות אבטחה אשר צילמו אותו לאורך מסלול מנוסתו ברחבי תל אביב, וכן הפנו משאבים לחקירה במישור המודיעיני. הרכב הדורס נמצא בחניון של בניין מגורים בדרום תל-אביב. לאחר שנמלט לצרפת, התראיין אחד החשודים, איזק, לכלי תקשורת בישראל.

איזק, שברח יחד עם חברו אריק רובין שנסע עמו ברכב בעת התאונה, אמר כי הוא מזועזע מהתוצאה הקשה של התאונה. "אנחנו נישאר עם זה עד סוף החיים שלנו. הרגנו אישה יהודייה בת 25, בשבילנו זה סוף העולם, החיים שלנו מתו, אבל מה אנחנו יכולים לעשות? היום אנחנו לא יודעים מה לעשות". איזק אף התנצל בפני משפחתה של זיתוני: "אני רוצה שהמשפחה של הילדה תדע שזו תאונה שלא הייתה בכוונה. אנחנו פה בצרפת אבל רוצים להיות בישראל אתכם. רוצים ללכת לבית הקברות, למשפחה שלה, להסביר להם כמה כואב לנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully