וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: דורס לי זיתוני נתפס נוהג במהירות מופרזת

קלוד איזק, החשוד שפגע עם צרפתי נוסף בצעירה הישראלית בתל אביב ונמלט לצרפת, נעצר נוהג במהירות 157 קמ"ש בין פריז לליון. המאבק להסגרתם של השניים לישראל עדיין נמשך

קלוד איזק, אחד משני החשודים בדריסתה למוות של הצעירה הישראלית לי זיתוני, נתפס נוהג בצרפת במהירות מופרזת. כך מדווחים היום (רביעי) כלי תקשורת במדינה. לפי הדיווח, איזק נעצר ב-18 במאי על ידי שוטר תנועה כשנסע בכביש המהיר A6, בדרך שבין פריז לליון במהירות של 157 קילומטרים לשעה, בכביש שבו המהירות המותרת היא 130 קילומטרים לשעה בלבד. לפי דיווח ברשת RTL, איזק נהג במכונית ספורט מסוג מרצדס. רישיונו נשלל זמנית עד לשימוע בפני שופט.

בחודש דצמבר של השנה שעברה, נעצר איזק כשהוא נוהג במהירות דומה במחוז ואר בחבל פרובאנס במכונית אאודי שכורה מדגם A8. עשרה ימים קודם לכן, החשוד השני בדריסה, אריק רוביק, עוכב גם הוא בחשד לעבירות של נהיגה במהירות מופרזת. כמו איזק, גם הוא שוחרר לדרכו בתום תשאול קצר.

"המאבק של משפחת לי זיתוני עלול לעורר אנטישמיות"

הפגנה מול שגרירות צרפת של חבריה של לי זיתוני שנהרגה בתאונת פגע וברח , ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
תמונתה של זיתוני בהפגנה מול שגרירות צרפת בתל אביב, בקיץ שעבר/נמרוד סונדרס

זיתוני, בת 25 במותה, נדרסה על ידי ג'יפ בצומת הרחובות ויצמן ופנקס בתל אביב, בבוקר יום שישי, 16 בספטמבר 2011. כלי הרכב אותר כעבור זמן קצר נטוש בחניון.

צרפת: אנו לא מסגירים אזרחים מחוץ לאיחוד האירופי

לפני שלושה שבועות, אמר המפכ"ל, יוחנן דנינו, כי ישראל ממשיכה במאמצים לשכנע את ממשלת צרפת להסגיר את שני החשודים בדריסתה של זיתוני. בנאום בכנס האינטרפול בתל אביב, אמר דנינו כי הרשויות בישראל יצרו קשר עם המשטרה הבינלאומית, ומסרו לה על מקום הימצאם של איזק ורוביק. "אנו מקווים שצרפת תיענה לבקשתנו, על אף שבחוק הצרפתי אין הסכם להסגרת אזרחים", אמר דנינו. "יחד, נמצא את הדרך החוקית להתגבר על המכשולים ולהביא למעצרם".

בתחילת השנה, הודה שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, כי "זה נכון שאנחנו לא מסגירים את אזרחינו, למעט למדינות שהן חברות באיחוד האירופי, לא משנה מהו הפשע". עם זאת, הוא אמר כי יסייע למשפחת זיתוני ולמטה המאבק שהקים בן זוגה של המנוחה.

האם ישראל בכלל ביקשה מצרפת להסגיר את הדורסים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully