וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת לי זיתוני הגישה תלונה בצרפת נגד דורסיה

על פי דיווח ב"לה פיגרו", משפחתה של הצעירה, שנדרסה למוות על ידי אזרחי צרפת בתאונת פגע וברח בספטמבר, הגישה את תלונה מאחר שצרפת מסרבת להסגיר את אזרחיה לישראל

משפחתה של לי זיתוני, הצעירה שנהרגה בחודש ספטמבר האחרון בתאונת פגע וברח, הגישה תלונה בצרפת נגד קלוד איזק ואריק רובי, דורסיה של לי, אשר נמלטו מהארץ בעקבות התאונה. על פי הדיווח באתר "לה פיגרו" הצרפתי, המשפחה הגישה את התלונה נגד שני הצרפתים בארצם, מאחר שהרשויות בישראל לא פתחו בהליך פלילי נגדם, זאת משום שצרפת מסרבת להסגיר את אזרחיה.

בתחילת השנה, הודה שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, כי "זה נכון שאנחנו לא מסגירים את אזרחינו, למעט למדינות שהן חברות באיחוד האירופי, לא משנה מהו הפשע". עם זאת, הוא אמר כי יסייע למשפחת זיתוני ולמטה המאבק שהקים בן זוגה של המנוחה. "היה הד גדול לדרמה הזו בצרפת. זה נכון שאנחנו לא בעולם מושלם. יש לנו שתי מערכות חוק שונות עם חוקים שונים. באותו הזמן, יש כאן שתי דמוקרטיות עם מערכת משפט חזקה". לדבריו, "אם הולכים לפי ספר החוקים בצרפת, פגע וברח יכול להגיע עד לעשר שנות מאסר".

ביגו עידכן כי לפי מה שידוע לרשויות בצרפת, דורסיה של זיתוני לא מתכוונים לחזור לישראל, אך לצד זאת אמר: "אנחנו יכולים להעמיד אותם למשפט בצרפת, והעונשים חמורים גם בצרפת. יש שיתוף פעולה מלא בין שתי המדינות. השגרירות ואנוכי מחויבים למקרה ונמצאים בקשר עם המשטרה בצרפת".

"מתקיים שיתוף פעולה הדוק, שוטף ומתמיד בין רשויות אכיפת החוק בישראל ובצרפת בכל הנוגע למקרה של לי זיתוני ובמטרה למצות את הדין עם החשודים", נמסר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, בעקבות דיון שנערך בכנסת בינואר. "במסגרת זו, נשלחו לצרפת בקשות שונות והתקבלו נתונים שונים. בין היתר, סגן מנהל המחלקה הבינלאומית בפרקליטות ביקר בצרפת ונפגש עם הגורמים הרלבנטיים. מטבע הדברים, לא ניתן למסור פרטים שעלולים לפגוע בהליכים, שמטבעם חסויים ואין לפגוע בצו איסור הפרסום הקיים בתיק ובחקירה שעודנה מתנהלת. יוזכר, כי בניגוד לפרסומים שונים, בין ישראל לצרפת קיימת אמנת הסגרה ויחסי הסגרה בפועל. יחד עם זאת, צרפת אינה מסגירה את אזרחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully