וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: צרפת לא מחוייבת להסגיר דורסי לי זיתוני

”הצרפתים אינם נוטים להסגיר את האזרחים שלהם”, טוען מומחה למשפט פלילי, ומוסיף כי למרות שישראל וצרפת חתומות על אמנת אירופה, צרפת עלולה להקשות את הליך הסגרת הדורסים

הצעיר החשוד שדרס למוות את לי זיתוני, בת ה-25, אתמול בתל אביב ונמלט מהזירה - אותר אמש (שבת) בפריז, ובית משפט השלום בתל אביב הוציא צו מעצר בינלאומי נגד בעל הרכב, אריק רוביק בן 36 מצרפת, ונגד החשוד שנהג בו בעת התאונה, השוהה עימו בפריז, קלוד איזק, גם הוא בן 36. עם זאת, לא ניתן לומר בוודאות כי החשודים במעשה יוסגרו בקרוב לישראל.

"הצרפתים אינם נוטים להסגיר את האזרחים שלהם", אמר לוואלה! חדשות עו"ד אבי עמירם, מומחה למשפט פלילי המייצג לקוחות הנמצאים בתהליך הסגרה. לדבריו, "ישראל חתומה על אמנת אירופה, שגם צרפת מחויבת אליה, ולהערכתי ישראל תנסה להפעיל את האמנה במקרה הזה. אולם, צרפת יכולה להקשות על ההליך ולהציב תנאים להסגרה".

עוד על תאונת הפגע וברח בתל אביב:
דורס הצעירה בתל אביב ובעל הרכב אותרו בפריז
פגע וברח בתל אביב: נדרסה למוות במעבר החציה
גורמים במשטרה: הנהג שדרס צעירה בתל אביב נמלט לצרפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הם יכולים לדרוש להעמידם לדין על אדמת צרפת". לי זיתוני/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי חוקי המשפט הבינלאומי, לא חלה חובה על מדינה להסגיר חשודים בפשע למדינה אחרת. על כן, נחתמים הסכמי הסגרה בין מדינות. אלא שגם במקרה שיש הסכם כזה, דוגמת אמנת אירופה, מסביר עמירם, לא בטוח שההסגרה תתבצע.

"מדינה שמתבקשת להסגיר חשוד שנמצא בשטחה, עושה זאת על פי הכללים שלה. מדינה שקיבלה בקשה רשמית להסגיר אדם הנמצא בשטחה רשאית לבחון קריטריונים כגון חומרת העבירה, כפי שהיא נתפסת בחוק שלה עצמה, והשאלה האם העונש שמושא ההסגרה צפוי לו הולם את העונש במדינה המסגירה", אומר עמירם.

במקרה של צרפת, עמירם אינו אופטימי: "יש בעיה עם הצרפתים. הם נוטים להגביל את ההסגרה במקרים שבהם המבוקש הוא אזרח צרפתי, כמו במקרה שלפנינו. הם יכולים לדרוש להעמידם לדין על אדמת צרפת".

עמירם ציין עוד כי הוא "משער שכאשר שני החשודים ייתפסו בפריז, ייצא לשם צוות חוקרים ישראלי ויחקור אותם שם. אז יכנס לתמונה היועץ המשפטי לממשלה, ויתחיל משא ומתן עם הצרפתים על ההסגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully