וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הזמין את מורסי: "נבנה יחסי שותפות"

ניר יהב

8.7.2012 / 17:21

בתום פגישה שקיים נשיא מצרים הנבחר עם שליח הממשל וויליאם ברנס, נמסר כי הוא הוזמן לפגישה בבית הלבן בספטמבר הקרוב. "ארה"ב נחושה למסד יחסים עם הדמוקרטיה החדשה במצרים"

ארצות הברית מתחילה לגשש את דרכה במציאות החדשה שנוצרה בקהיר: סגן שרת החוץ האמריקאי, וויליאם ברנס, נפגש היום (ראשון) בבירת מצרים עם נשיאה הטרי, ד"ר מוחמד מורסי. במהלך הפגישה העביר ברנס למורסי איגרת ברכה מנשיא ארה"ב, ברק אובמה, ודוברו של הנשיא, יאסר עלי, אישר לאחר מכן כי האיגרת הכילה הזמנה למורסי לבקר בארה"ב, בחודש ספטמבר הקרוב.

"אובמה כתב למורסי כי ארה"ב נחושה לבנות יחסי שותפות חדשים עם הדמוקרטיה החדשה במצרים, על בסיס אינטרסים משותפים וכבוד הדדי", אמר ברנס בתום הפגישה, בה נכחה גם שגרירת ארה"ב בקהיר, אן פטרסטון. הוא הוסיף כי פגישתו עם מורסי הייתה "טובה". הוא לא ציין אם באיגרתו של הנשיא אובמה הוזכרה סוגיית היחסים בין ישראל למצרים והצורך לשמור על הסכם השלום בין שתי המדינות.

נשיא מצרים מוחמד מורסי נועד בקהיר עם סגן מזכירת המדינה של ארה"ב, וויליאם ברנס, 8 ביולי 2012. REST
מורסי/REST

לדברי ברנס, במהלך שהותו בקהיר הוא צפוי להיפגש גם עם עוד שורה של אישים פוליטיים, אנשי סקים, ונציגי החברה האזרחית. "דיונים אלו יסייעו בהכנת ביקורה של שרת החוץ קלינטון, בשבוע הבא", הסביר.

עוד אמר ברנס כי הוא מברך את העם המצרי על "הישגו ההיסטורי", דהיינו קיומה של "מהפכה בלתי-אלימה, ובחירת נשיא אזרחי לראשונה בהיסטוריה המצרית". הוא שיבח את מצרים בשל השפעתה על האזור כולו, בכך שהיא עוברת תהליך דמוקרטי, והבהיר כי וושינגטון תעשה כל שביכולתה על מנת שתהליך זה יעבור בהצלחה: "נעשה הכל כדי שהעם המצרי ישיג את שאיפותיו בכבוד, שמחה וביטחון".

בעקבות התהפוכות בקהיר - עוד כותרות:
מובארק סרב לבקש חנינה: "אני גיבור מלחמת אוקטובר"
חמאס: גם איסמעיל הניה ייפגש עם נשיא מצרים
החדשביורוקרטיה מצרית: מורסי לא יכול לצאת מהמדינה
תומס פרידמן: "דווקא מורסי יכול להביא שלום-אמת עם ישראל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully