וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: איסמעיל הניה ייפגש עם נשיא מצרים החדש

ניר יהב

5.7.2012 / 19:57

בארגון הודיעו כי ראש ממשלת חמאס ייפגש עם מוחמד מורסי - ראש האחים המוסלמים ונשיא מצרים. במרכז הדיונים: פתיחת מעבר רפיח בין עזה למצרים. הפגישה צפויה בחודש הבא

ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה צפוי להיפגש בקרוב עם נשיא מצרים הטרי מוחמד מורסי – כך אמר (חמישי) שר החוץ בממשלת חמאס ברצועת עזה, מוחמד עווד. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" סיפר עווד כי מתנהלים כעת מגעים בין הנהגת חמאס והנהגת מצרים לקביעת מועד לפגישה. גורמים המוגדרים 'מהימנים' אמרו כי הפגישה צפויה להתקיים בחודש אוגוסט.

לדברי עווד, הפגישה בין הניה למורסי תעסוק בנושאים הנוגעים לחיי היומיום של הפלסטינים וכן בנושאים מדיניים באופן כללי. "רצונו של העם המצרי ברור: הוא תומך בסוגיה הפלסטינית ובשאיפותיו של העם הפלסטיני", אמר. "יהיה צורך בנקיטת צעדים שיביאו להקלה במצור המוטל על עזה ובתמיכה במאמצים הפלסטינים בזירה הבינלאומית".

נושא נוסף שצפוי לעלות בפגישתם של הניה ומורסי יהיה פתיחתו של מעבר רפיח המחבר בין רצועת עזה למצרים. שר החוץ של חמאס הביע תקווה כי מצרים תפתח את המעבר באופן קבוע "כדי להקל על חייהם של הפלסטינים בעזה". עוד אמר כי ברגע שיושגו הבנות עם המצרים, יהיה ניתן להכניס דלק לרצועת עזה.

עוד בנושא:
הפלסטינים בירכו על ניצחון מורסי: "רגע היסטורי"
מוחמד מורסי מהאחים המוסלמים נבחר לנשיא מצרים
נשיא מצרים החדש: המהנדס שהפך לפוליטיקאי

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully