וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביורוקרטיה מצרית: מורסי לא יכול לצאת מהמדינה

ניר יהב

5.7.2012 / 17:11

הנשיא החדש של מצרים לא מורשה לעזוב את גבולות המדינה שכן בעת משטר מובארק הוא הוכנס ל"רשימה שחורה" בגין היותו חבר באחים המוסלמים. עיתון מצרי: "הוא יוכל לנסוע"

אחת ממשימותיו החשובות של נשיא מדינה היא לנסוע לחו"ל ולהדק את הקשרים עם מנהיגי העולם, אולם במקרה של מצרים נראה כי הנשיא הנבחר ד"ר מוחמד מורסי ייאלץ ראשית לקבל אישור לצאת מארצו. עיתון במצרים דיווח כי למרות שמורסי נבחר לכהן כנשיא מצרים, שמו עדיין מופיע ברשימה השחורה בשדות התעופה של האנשים שאסור להם לעזוב את המדינה – עוד מתקופת ימי השלטון הקודם של הנשיא לשעבר חוסני מובארק.

"אין ספק שהופעת שמו ב'רשימה השחורה' לא תסבך אותו מבחינה משפטית והוא ייסע לחו"ל כרגיל, אולם העובדה שאף אחד לא שם לב ששמו עדיין מופיע ברשימה הזו נתפסת כשינוי מרענן במדינה בעלת מורשת עמוסה בבירוקרטיה שתרבותה מבוססת על הררי מסמכים, חוקים והחלטות", נכתב. עוד נטען כי מורסי הוא הנשיא הראשון שמתמנה לתפקידו בזמן שנאסר עליו רשמית לעזוב את ארצו.

נשיא מצרים, מוחמד מורסי, בלשכתו בקהיר. יולי 2012. AP
לא קיבל אישור לצאת מארצו. מורסי/AP

אחת השיטות הנפוצות שבה נקט המשטר הקודם במצרים נגד אזרחים רבים היא להכניס אותם לרשימות השחורות ולמנוע מהם לעזוב את המדינה. לרשימה הזו הוכנסו בעיקר פעילים בתנועות האיסלמיות, ובראשן האחים המוסלמים, וזאת כדי להצר את צעדיהם ולפגוע בפעילותם. לפי נתונים רשמיים במצרים, מספר האנשים המנועים מלעזוב את המדינה עומד כיום על 21 אלף אזרחים.

השלטונות מנעו בעבר מכמה בכירים בתנועות האיסלמיות לעזוב את המדינה, ביניהם גם מנהיג תנועת האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, שנמנע ממנו ב-2008 לטוס לערב הסעודית כדי לקיים את מצוות העלייה לרגל. משטרו של מובארק מנע גם מקודמו של בדיע, מוחמד מהדי עאכף, לעזוב את המדינה בשל היותו מנהיג של "ארגון לא-חוקי". גם על בכיר האחים המוסלמים, עיסאם עריאן, נאסר לטוס לחו"ל.

עוד בנושא:
דוברו של מורסי מכחיש: נשיא מצרים לא יבקר באירן
מורסי תובע סוכנות אירנית בגלל ראיון מפוברק
פרס בירך את מורסי: "חובתנו לשמור על השלום"

לפניות לכתב:
nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully