וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוברו של מורסי מכחיש: נשיא מצרים לא יבקר באירן

לאחר שסוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי מורסי ישתתף בוועידת המדינות הלא-מזדהות בסוף חודש אוגוסט, דוברו מכחיש את הדברים. טרם ברור מי ייצג את מצרים בוועידה

חרף הדיווחים האחרונים בכלי התקשורת, נשיא מצרים, מוחמד מורסי, אינו מתכוון לבקר בטהרן בחודש הבא – כך הבהיר אמש (שלישי) דוברו של מורסי, יאסר עלי, בראיון ל-BBC. השמועה בדבר כוונתו של מורסי לבקר באירן התפשטה לאחר שסוכנות הידיעות האירנית "פארס" דיווחה כי בכוונתו של נשיא מצרים להשתתף בוועידת פסגה מתוכננת של המדינות הבלתי מזדהות בחודש אוגוסט. עם זאת, טרם ברור מי יהיה נציגה של מצרים בפסגה.

לפי דיווח שפורסם בערבית ובפרסית, באתר האינטרנט של הסוכנות האירנית, ואף צוטט בכלי תקשורת מובילים במצרים ובלבנון, הנשיא המצרי ייקח חלק בוועידה שתתקיים ב29-30 באוגוסט. עם זאת, בדיווח של "פארס", שנודעה לשמצה בדיווחיה הלא-מדויקים והמופרכים לעתים, שאף גרמו למורסי להודיע כי יתבע אותה, לא צוין אם הוא עתיד להיפגש עם הנשיא האירני, מחמוד אחמדינג'ד, או עם המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי.

בסוכנות הידיעות מתעקשים כי ביקורו הראשון של מורסי בחו"ל אחרי היבחרו לנשיא יהיה דווקא בטהרן. שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, צוטט באומרו כי הוא "מקווה שהביקור יחזק את הקשרים בין שתי המדינות", ויוביל לפתיחה מחודשת של השגרירויות שלהן. יצוין, כי היחסים הרשמיים בין המדינות הושהו ב-1979, השנה בה נחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים.

ארגון המדינות הלא מזדהות הוקם ב-1961 ומאגד בתוכו 116 מדינות שהתנגדו למדיניות שהונהגה על ידי ארצות הברית וברית המועצות. רוב חברותיו הן מדינות העולם השלישי, וכיום אין לארגון השפעה של ממש. המדינות החברות בו, כמעט כל מדינות אפריקה, אסיה ודרום אמריקה, נפגשות מדי שלוש שנים. הוועידה האחרונה של הארגון נערכה במצרים בחודש יולי 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully