וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק סרב לבקש חנינה: "אני גיבור מלחמת אוקטובר"

ניר יהב

7.7.2012 / 21:39

נשיא מצרים המודח דחה בזעם את הצעת עורך דינו, שבה תמכה גם אשתו סוזן, לפיה יבקש חנינה מהנשיא מורסי בעקבות מצבו הבריאותי. דיווח: מצבו השתפר והוא מנסה ללכת בכוחות עצמו

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, מסרב בתוקף לבקש חנינה מהנשיא הטרי, איש האחים המוסלמים ד"ר מוחמד מורסי. העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" דיווח היום (שבת) כי מובארק, המאושפז בבית חולים צבאי בקהיר, דחה את הצעתם של רעייתו סוזן ועורך דינו פריד א-דיב לבקש חנינה ממורסי. לפי אחד ממקורביו, נשיא מצרים המודח זעם כששמע את הצעתם וצעק: "אני אחד מגיבורי מלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים – נ.י)! לא ייתכן שאבקש חנינה מהאחים המוסלמים!".

מובארק נמצא זה כשלושה שבועות בבית החולים "אל-מועאדי" שבבירה המצרית, לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי. לפני כן היה מאושפז בבית החולים בכלא "טורה", לשם נשלח למאסר עולם בגין מעורבותו בהרג מפגינים במהלך ההתקוממות נגד משטרו. לפי גורמים במצרים, א-דיב ביקר את מובארק בבית החולים והציע לו לבקש חנינה ממורסי, על רקע מצבו הבריאותי. הרעיה סוזן הביעה תמיכה בהצעה, אולם הנשיא לשעבר זעם, כאמור, על הדברים.

שיפור במצבו הבריאותי של מובארק

העיתון דיווח עוד מפי גורמי רפואה בתוך בית החולים שבו מאושפז מובארק, כי מצבו הבריאותי של הנשיא לשעבר השתפר והוא מנסה ללכת בכוחות עצמו. עם זאת, טענו הגורמים, כי מצבו הנפשי של מובארק עדיין רע והוא חוזר פעמים רבות על המשפט: "אני מרגיש שהם (השלטונות – נ.י) רוצים להיפטר ממני".

החשש מהתחזקותם של האחים המוסלמים בעקבות ניצחונו של מורסי בבחירות לנשיאות מצרים הוציא אתמול מאות בני אדם לכיכר תחריר שבקהיר. תנועות ליברליות שונות, כמו "מהפכני מצרים החופשיים", וכן תומכי המועצה הצבאית העליונה, השתתפו בהפגנה שנערכה תחת הכותרת "לא לאחים". המפגינים קראו להקים מדינה אזרחית, למלא אחר ההחלטה לפזר את הפרלמנט ולמחות נגד השתלטות האחים המוסלמים על המדינה.

המפגינים – המכנים את עצמם "הרוב הדומם" – קראו גם להפיל את משטרו של מורסי, נשיא מצרים הטרי. בנוסף דרשו שלא למנות בכירים מהאחים המוסלמים לשרי ממשלה ונושאי משרות בכירות בממשל. מארגני ההפגנה ציפו לאלפי בני אדם, אולם בדומה לשבוע שעבר, מאות בודדות בלבד הגיעו להביע תמיכה במועצה הצבאית העליונה ובתיקונים החדשים שהוכנסו לחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully