וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה הצבאית מכחישה: מובארק לא במוות קליני

ניר יהב

20.6.2012 / 13:41

לאחר שאמש דווח כי נשיא מצרים המודח נמצא במצב של מוות קליני, הכחיש הגנרל מוחסן פנג'רי את הדיווחים אך אישר כי מצבו "קשה מאוד". גורמי ביטחון: הוא בתרדמת, אך לא מונשם

נשיא מצרים המודח חוסני מובארק נמצא במצב של מוות קליני או לא? לאחר שאמש דיווחה סוכנות הידיעות המצרית כי הנשיא לשעבר, הסובל לאחרונה מהידרדרות במצבו הבריאותי, מת מוות קליני, הכחישו הבוקר (רביעי) במועצה הצבאית העליונה במצרים את הדיווחים. חבר המועצה, הגנרל מוחסן פנג'רי, הכחיש את הדיווחים אך ציין כי "מצבו קשה מאוד". עוד דווח כי רעייתו של מובארק, סוזן, הגיעה לבית החולים הצבאי שבו מאושפז בעלה אולם בניהם, עלא וגמאל, עדיין נמצאים בבית הכלא "טורה". גורמי רפואה בבית החולים מסרו לרשת אל-ערביה כי מצבו של מובארק "די יציב", אם כי הוא מאבד את הכרתו מפעם לפעם. בצהריים מסרו גורמי ביטחון מצרים בעילום שם לסוכנות AP כי מובארק "שרוי בתרדמת, אך אינו מחובר למכשיר הנשמה - ואיבריו החיוניים מתפקדים".

אמש מסרו מקורות בבית החולים הצבאי "אלמועאדי", אליו פונה מוקדם יותר באותו הערב מובארק מבית הכלא "טורה" לאחר שלקה בשבץ מוחי, כי מצבו הבריאותי הידרדר, ולמרות מספר ניסיונות להחיותו בעזרת טיפול במכות חשמל, לבו הפסיק מלפעום. מנגד, אמרו שני גורמי ביטחון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא לשעבר לא מת מוות קליני, אולם הוא חסר-הכרה ומונשם. "עדיין מוקדם מדי להכריז כי הוא נמצא במוות קליני", אמר אחד מהמקורות. לדיווחים הסותרים מצטרף גם הגנרל המצרי מחמוד זאהר, שמסר לרשת אל-ג'זירה כי מובארק מת. לדיווח הזה אין כל אישור מכל גורם אחר.

גורם ביטחוני מצרי מסר כי בנו הצעיר, גמאל, זעם וצעק: "אני הרי הזהרתי מכך שמצבו הבריאותי ידרדר אם הוא ימשיך להיות מאושפז כאן, בכלא טורה". עוד דווח כי זעמו התגבר לאחר שהנהלת הכלא לא אפשרה לו ולאחיו, עלא, להתלוות לאביהם כשהועבר לבית החולים הצבאי.

הדיווחים על מצבו הרעוע של מובארק נפוצו לאחרונה, ביתר שאת מאז גזר הדין במשפטו. לפני כשבוע הודיע דובר משרד הפנים המצרי כי מובארק נמצא בתרדמת, ודווח כי הוא קיבל פעמיים מכות חשמל לאחר שלבו פסק מלפעום. "הלב של מובארק הפסיק לפעום פעמיים ולכן רופאיו עשו שימוש במכות חשמל. בנוסף, הוא מאבד את הכרתו מדי פעם. כשהוא בהכרה הוא מסרב לאכול", אמר אז גורם רפואי מצרי.

עוד על מצבו של נשיא מצרים המודח:
דיווח במצרים: מובארק נמצא במצב של מוות קליני
מובארק בתרדמת מלאה, "קיבל פעמיים מכות חשמל"
מצרים רוחשת: הופצו שמועות על מותו של מובארק

עדכון ראשון: 9:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully