וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק בתרדמת מלאה, "קיבל פעמיים מכות חשמל"

ניר יהב

11.6.2012 / 15:21

הרשויות במצרים הודיעו כי שני בניו של הנשיא לשעבר ביקשו לשהות לצידו ונענו בחיוב. "הוא סובל מלחץ דם גבוה, קשיי נשימה ודופק לא סדיר", אמרו. עם זאת, גורם ביטחוני מכחיש

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, נמצא בתרדמת - כך הודיע היום (שני) דובר משרד הפנים המצרי, יותר משבוע לאחר שנידון למאסר עולם בגין אחריותו להרג מפגינים נגד משטרו. "מובארק נכנס היום לתרדמת מלאה. שני בניו, גמאל ועלא הגישו בקשה לרשויות הכלא לשהות לידו והיא התקבלה. הוא נמצא במעקב רפואי מאז גזר הדין, עם לחץ דם גבוה, קשיי נשימה ודופק לא סדיר", אמר הדובר, עלא מחמוד. לדבריו, עורך דינו הגיש בקשה להעברתו מהכלא לבית חולים פרטי.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
בניו קיבלו אישור לשהות לצידו. מובארק/רויטרס

בנוסף, גורם רפואי מצרי מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מובארק בן ה-84 קיבל היום פעמיים מכות חשמל לאחר שליבו פסק מלפעום. "הלב של מובארק הפסיק לפעום פעמיים ולכן רופאיו עשו שימוש במכות חשמל. בנוסף, הוא מאבד את הכרתו מדי פעם. כשהוא בהכרה הוא מסרב לאכול", הוסיף.

למרות הדיווחים על הידרדרות משמעותית במצבו, הכחיש בצהריים גורם ביטחוני במשרד הפנים את הדיווחים על כך שמובארק שרוי בתרדמת. הוא ציין כי מצבו יציב. "שירות בתי הסוהר אכן אישר לבנו עלא לשהות לצידו", אמר. בימים האחרונים אף אושר לבנו הצעיר, גמאל, לשהות לצדו - זאת לאחר שהצוות הרפואי המטפל בנשיא לשעבר המליץ להנהלת בית הסוהר שאחד מבני משפחתו ישהה לצדו.

הבוקר דיווח העיתון המצרי "אל-יום א-סאבע" כי נכדו ונכדתו של מובארק, עומאר ופרידה, ערכו אתמול ביקרו אצלו שנמשך שעתיים. בנוסף אליהם, דווח כי רעייתו של מובארק, סוזן, וכן נשותיהם של שני בניו ביקרו אותו אף הם. על פי הדיווח, סוזן בכתה כשראתה את בעלה מחבק את שני נכדיו. עוד דווח כי מובארק היה מחובר מדי פעם למכונת הנשמה ולעיתים נכנס למצב של תרדמת. מלבד זאת, הוגברה האבטחה סביב בית החולים עקב החשש מכך שהנשיא לשעבר ימות.

סערה ברשת בעקבות שמועה על מותו של מובארק

מאז גזר הדין נפוצו עוד ועוד שמועות על הידרדרות קשה במצבו הבריאותי של נשיא מצרים לשעבר, המאושפז בבית החולים שבכלא "טורה" מאז יום שבת שעבר. אתמול אף נפוצה שמועה חדשה ולפיה מובארק הלך לעולמו. השמועה העקשנית, שהתפשטה כשדה קוצים ברשתות החברתיות באינטרנט, אילצה גורמי ביטחון מצרים וגורמים במשרד הפנים במדינה להכחישה בתוקף.

פעיל פוליטי בשם טארק אל-עודי, חבר במפלגה המצרית הדמוקרטית החברתית, אף כתב בעמוד האישי שלו בפייסבוק: "הגיע לידי מידע ודאי לפיו מובארק מת לפני מספר שעות בבית החולים בכלא 'טורה'. הודעה על מותו תופץ תוך כמה שעות".

הודעתו של אל-עודי עוררה סערת-ענק בפייסבוק ובטוויטר. גולשים רבים ביקשו ממנו לחשוף מי הם המקורות העומדים מאחורי הדיווח, אולם הוא סירב לעשות כן. כאמור, בשעות הבוקר של אותו יום הודיעו גורמי ביטחון במשרד הפנים כי מצבו של מובארק נמצא אמנם "בהידרדרות מתמדת", אולם הוא עדיין בין החיים.

עוד בנושא
מצרים רוחשת: הופצו שמועות על מותו של מובארק
דיווח: הידרדרות נוספת במצב מובארק, "חייו בסכנה"
דיווח במצרים: מובארק עבר "התמוטטות עצבים קשה"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully