וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: מובארק נמצא במצב של מוות קליני

ניר יהב

20.6.2012 / 0:30

סוכנות הידיעות המצרית MENA ציטטה מקורות רפואיים שמסרו כי לבו של הנשיא המודח הפסיק לפעום, לאחר טיפול במכות חשמל. גורמי ביטחון אחרים סתרו הדיווח: "חסר הכרה ומונשם"

סוכנות הידיעות המצרית MENA דיווחה הלילה (רביעי) כי נשיא מצרים המודח, חוסני מובארק, נמצא במצב של מוות קליני. לפי מקורות בבית החולים הצבאי "אלמועאדי", אליו פונה מוקדם יותר מובארק מבית הכלא "טורה" לאחר שלקה בשבץ מוחי, מצבו הבריאותי הידרדר, ולמרות מספר נסיונות להחיותו בעזרת טיפול במכות חשמל, ליבו הפסיק מלפעום.

מנגד, אמרו שני גורמי ביטחון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הנשיא לשעבר לא מת, אולם הוא חסר-הכרה ומונשם. "עדיין מוקדם מדי להכריז כי הוא נמצא במוות קליני", אמר אחד מהמקורות. לדיווחים הסותרים מצטרף גם הגנרל המצרי מחמוד זאהר, שמסר לרשת אל-ג'זירה כי מובארק מת. לדיווח הזה אין כל אישור מכל גורם אחר.

גורם ביטחוני מצרי מסר כי בנו הצעיר, גמאל, זעם וצעק: "אני הרי הזהרתי מכך שמצבו הבריאותי ידרדר אם הוא ימשיך להיות מאושפז כאן, בכלא טורה". עוד דווח כי זעמו התגבר לאחר שהנהלת הכלא לא אפשרה לו ולאחיו, עלא, להתלוות לאביהם כשהועבר לבית החולים הצבאי.

הרשויות במצרים: "מובארק בתרדמת מלאה". רויטרס
הדיווחים על הידרדרות מצבו מתרבים מאז נגזר דינו. מובארק/רויטרס

הדיווחים על מצבו הרעוע של מובארק נפוצו לאחרונה, ביתר שאת מאז גזר הדין במשפטו. לפני כשבוע הודיע דובר משרד הפנים המצרי כי מובארק נמצא בתרדמת, ודווח כי הוא קיבל פעמיים מכות חשמל לאחר שליבו פסק מלפעום. "הלב של מובארק הפסיק לפעום פעמיים ולכן רופאיו עשו שימוש במכות חשמל. בנוסף, הוא מאבד את הכרתו מדי פעם. כשהוא בהכרה הוא מסרב לאכול", אמר אז גורם רפואי מצרי.

גורם ביטחוני במשרד הפנים הכחיש את הדיווחים על התרדמת, וציין כי מצבו יציב. לאחרונה אף אושר לבנו הצעיר, גמאל, לשהות לצדו - בעקבות המלצת הצוות הרפואי המטפל בו.

פריד אל-דיב, פרקליטו של מובארק, טען לאחר מכן כי הנשיא המודח אינו סומך על רופאי בית החולים שבכלא "טורה" ומפחד שיגרמו במכוון למותו. בראיון טלוויזיוני לרשת CBS סיפר אל-דיב כי הוא ביקש מהרשויות להעביר את הנשיא לשעבר לבית חולים צבאי בו יש ציוד משוכלל יותר בשל בריאותו הרופפת. אל-דיב טען גם כי מובארק סובל מפרנויה והיה מופתע לגלות שהרופאים שמטפלים בו כעת הם אינם אלו שטיפלו בו בעבר. "הוא לא מזהה פרצופים סביבו, זוהי בעיה עבורו", אמר. עורך הדין הוסיף כי מובארק אף התוודה בפניו כי הוא מפחד שהרופאים קיבלו הוראות להרוג אותו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully