וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלם ובכי" בקרב מובארק ותומכיו לאחר הבחירות

ניר יהב

25.6.2012 / 12:07

עיתון מצרי מדווח כי בריאותו של הנשיא לשעבר הידרדרה לאחר ששמע על ניצחון מועמד האחים המוסלמים, מוחמד מורסי, בבחירות. "עם פרסום התוצאות, בכלא השתתקו והביעו תדהמה"

רויטרס

(נאום הניצחון של מורסי - צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק)

"הלם, עצב ודממה" – כך, לטענת היומון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט", קיבלו בכירי המשטר הקודם במצרים, העצורים בכלא "טורה" שבקהיר, את ההודעה על ניצחונו של איש האחים המוסלמים, ד"ר מוחמד מורסי, בבחירות לנשיאות. לפי דיווח בעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון, חלה הידרדרות בבריאותו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק, המאושפז בבית חולים צבאי בקהיר, לאחר ששמע כי מורסי ניצח.

בחירות במצרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. רויטרס
נשיא מצרים המודח חוסני מובארק/רויטרס

גורמי ביטחון מצרים בכירים אמרו במקביל לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי אתמול הוצבה אבטחה כבדה מהרגיל בבית הכלא "טורה" בקהיר, שם כלואים ראשי המשטר הקודם. "כל האסירים בכלא, ובפרט ראשי המשטר הקודם, עקבו מקרוב אחר הדיווחים בטלוויזיה בנוגע לתוצאות הבחירות. עם פרסום התוצאות, הם השתתקו והביעו תדהמה", סיפרו.

"בניו של מובארק מיררו בבכי"

לדברי הגורמים, מי שהוכו בהלם הגדול ביותר היו בניו של מובארק, עלא וגמאל, הנמצאים בכלא. "עם פרסום תוצאות הבחירות, השניים נכנסו לדיכאון כבד והחלו למרר בבכי. גם מזכ"ל מפלגת השלטון ושר ההסברה לשעבר, ספואת שריף, וראש לשכתו לשעבר של מובארק, זכריא עזמי, הוכו בהלם כבד", נכתב. במקביל דווח כי עשרות אסירים איסלמים בכלא שמחו על ניצחונו של מורסי והביעו תקווה כי "יעמוד במילתו וישחררם".

בתוך כך, גורם צבאי בכיר במצרים אמר היום כי הצבא מכבד את רצון העם והוא לא יאפשר לאף גורם לפגוע ברצון הזה. "המועצה הצבאית העליונה עומדת במרחק שווה מכל אחת מהתנועות והמפלגות הפוליטיות במצרים", אמר לעיתון "אל-אהראם". "אין לה העדפה לאף זרם פוליטי על פני אחר. הצבא עומד לצד הנשיא שנבחר באופן לגיטימי וישתף איתו פעולה למען יציבותה של מצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully