וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם בירכו את מצרים: "אבן דרך במעבר לדמוקרטיה"

ניר יהב ורויטרס

24.6.2012 / 23:00

מדינות רבות שלחו את ברכותיהן לנשיא המצרי החדש, איש האחים המוסלמים מוחמד מורסי, לרגל ניצחונו. ארה"ב: "להבטיח שמצרים תמשיך לחתור לשלום". אירן: "התעוררות איסלמית"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

ברחבי העולם, הערבי והמערבי, בירכו הערב (ראשון) על הכרזת ועדת הבחירות המרכזית במצרים על איש האחים המוסלמים, ד"ר מוחמד מורסי, כנשיא החדש – לאחר שנבחר בבחירות דמוקרטיות, הראשונות מסוגן במדינה.

מוחמד מורסי. רויטרס
ברכות מרחבי העולם. מורסי חוגג ניצחון/רויטרס

משרד החוץ של אירן היה מהראשונים לשלוח איחולים לעם המצרי על ניצחון מועמד האחים המוסלמים, ואמר כי המדינה נמצאת בשלבים האחרונים של "התעוררות איסלמית". "התנועה המהפכנית של העם המצרי נמצאת בשלביה האחרונים של ההתעוררות האיסלמית ועידן חדש של שינוי מורגש במזרח התיכון", נמסר בהודעה לסוכנות הידיעות ISNA.

"לבנות את מצרים על בסיס חירות וצדק"

גם בסוריה בירכו על ניצחונו של מורסי. בהודעה שנמסרה מטעם המועצה הלאומית הסורית - גוף האופוזיציה המרכזי נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, למורסי, נכתב כי "בחירתך מפיחה תקווה רבה בקרב העם הסורי". יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע גם הוא את הערכתו ואת הערכת ההנהגה הפלסטינית לבחירתו של "העם המצרי העצום".

ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לשעבר, ד"ר מוחמד אל-בראדעי, בירך אף הוא את מורסי. "הגיע הזמן שנפעל יחד כולם, במסגרת הסכמה לאומית, לבנייתה של מצרים על בסיס חירות וצדק חברתי", אמר. יצוין כי הערב דווח שמורסי הציע לאל-בראדעי, שבעצמו שקל להתמודד על הנשיאות במצרים, לכהן כראש הממשלה תחתיו. על פי דיווח באתר המצרי "אל-יום א-סאבע", אל-בראדעי טרם השיב להצעה.

כאמור, גם במערב בירכו על השלטון החדש במצרים. "אנו מברכים את העם המצרי על אבן דרך זו במעברם לדמוקרטיה", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, וקרא למורסי להבטיח כי מצרים תיוותר כוח יציב שחותר לשלום האזור. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, הסתפק בברכה שפרסם בטוויטר. "העם במצרים בחר בנשיא חדש", כתב. "אני מברך אותו ואותם על התוצאה ועל התהליך. אני מקווה שנשיאה החדש של מצרים יראה מנהיגות בנוגע לדמוקרטיה, לרפורמות כלכליות ולזכויות של האזרחים והאזרחיות המצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully