וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "ההחלטה לגבי מכללת אריאל אינה פוליטית"

נשיא המדינה התייחס להחלטה לא להכיר במכללה כאוניברסיטה, כאשר רמז כי יש המבקשים להציג את ההחלטה כפוליטית. "כשהלכנו על פקולטה לרפואה בצפת עשו לנו את אותן צרות"

נשיא המדינה שמעון פרס, נשא היום (חמישי) דברים והתייחס למספר נושאים הנמצאים על סדר היום, במהלך ביקור במפעל אינטל בקרית גת. פרס התייחס בין היתר, להחלטת הועדה לתקצוב ולתכנון (הות"ת), לפיה המרכז האוניברסיטאי באריאל לא יוכר כאוניברסיטה, באומרו כי "הות"ת רוצה להיות בטוח שאין יותר מדי אוניברסיטאות בישראל. יש כאלה שנותנים לזה הסבר פוליטי. זה לא כך".

דבריו של נשיא המדינה, מגיעים לאחר שלל תגובות חריפות שנשמעו במהלך היום, מצד גורמים המזוהים יותר עם הצד הימני של המפה הפוליטית. שרת התרבות והספורט, לימור לבנת, התייחסה היום לנושא ותיארה את ההחלטה כ"תמוהה". עיקר דבריו של פרס, נועדו למנוע את הרושם של "החלטה פוליטית" בקרב אנשי אריאל, והציבור הרחב בישראל. לדבריו, "גם כשהלכנו על פקולטה לרפואה בצפת עשו לנו את אותן צרות".

פרס לעובדי אינטל: "העולם נהיה בלתי נשלט"

בעניין אחר - ביקורו של הנשיא במפעל אינטל נועד להביע תמיכה באחד המיזמים הטכנולוגים החשובים במדינה. שמעון פרס, על אף גילו המתקדם, ידוע כמי שמחובר לעידן הטכנולוגי, ומודע לחשיבות של הכלים הטכנולוגים החדשים בעולם. "בעוד 10 שנים נוכל לייצר מחשב שיתחרה במוח האנושי, וזאת המהפכה הגדולה באמת".

הוא הוסיף כי "העולם נהיה בלתי נשלט. כלכלה גלובלית, טרור גלובלי, אין ממשלה ששולטת בטרור, הממשלות נחלשו. צריך לחזק זו את זו באמצעות שליטה עצמית, ואם נגלה כמה סודות של המוח – מידת השליטה של האדם על עצמו תהיה יותר גדולה ותשפר את כל היכולת האנושית בעולם".


עוד על החלטת המל"ג
המרכז באריאל לא יוכר כאוניברסיטה: "החלטה פוליטית"
נשיאי האוניברסיטאות: "לא לאוניברסיטה באריאל"
בשנת 2010: ברק אישר: אריאל תהפוך לאוניברסיטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully