וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיאי האוניברסיטאות: "לא לאוניברסיטה באריאל"

בצעד חריג פנו כל ראשי האוניברסיטאות במכתב רשמי לנתניהו בדרישה למנוע את הקמתה של אוניברסיטת מחקר נוספת. "אין שום צורך בזה, זו פגיעה אנושה במערכת ההשכלה הגבוהה"

האוניברסיטאות נגד המרכז האוניברסיטאי באריאל: בצעד חריג, שלחו היום (שלישי) נשיאי כל האוניברסיטאות בישראל מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שלא לאפשר הקמת אוניברסיטת מחקר נוספת – כלומר, לשדרג את מעמד המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה - מכיוון שצעד כזה יהווה "פגיעה אנושה באוניברסיטאות הקיימות ובמערכת ההשכלה הגבוהה".

"אנו, נשיאי כל אוניברסיטאות המחקר בישראל, פונים אליך בקריאה לעצור את המהלך הקורם עור וגידים בימים אלה להקמת אוניברסיטת מחקר נוספת, שמינית במספר, שיוביל לפגיעה אנושה במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל ובאוניברסיטאות בפרט", נכתב בפתח המכתב, עליו חתומים יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות ונשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי, נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' אהרון בן זאב, נשיא האוניברסיטה העברית בירושלית פרופ' מנחם בן ששון, נשיא אוניברסיטת בר אילן פרופ' משה קוה, נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסף קלפטר, נשיא מכון ויצמן פרופ' דניאל זייפמן ונשיא הטכניון פרופ' פרץ לביא. העתקים נשלחו גם לשר האוצר יובל שטייניץ, שר החינוך גדעון סער ולפרופסור מנואל טרכטנברג, יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת).

"האוניברסיטאות הקיימות משוועות לתקציבים"

לטענת הנשיאים, הסיבה לפנייה הנחרצת היא כלכלית: "שנים רבות סבלו האוניברסיטאות מתת-תקצוב, שגרם לפגיעה ביכולות המחקר של מדינת ישראל, הוביל לבריחת מוחות לחו"ל ועיכב את פיתוח וקידום תשתיות המחקר וההוראה. לאחרונה, בהנהגת ממשלתך, התחילה לנשב רוח מבורכת של שינוי בהשקעה בהשכלה הגבוהה בישראל. היוזמה להקמת אוניברסיטה נוספת מנוגדת לחלוטין לרוח זו, שכן אין שום צורך אמיתי באוניברסיטה נוספת בישראל. צעד זה יוביל לפגיעה קשה ביכולת של האוניברסיטאות הקיימות להשתקם ובעצם יחזיר אותן שנים אחורה. אין לנו ספק כי הממשלה בראשותך, ששמה את ההשכלה הגבוהה על סדר היום התקציבי לראשונה זה שנים רבות, אינה מעוניינת בפגיעה קשה ומיותרת זו".

"הרצון לקדם מוסד אקדמי ניתן להשגה גם באמצעות פתרונות אחרים הקיימים כבר היום בעולם המערבי, שלא יפגעו בערך המחקר של ישראל", ממשיך המכתב. "ממשלת ישראל צריכה להמשיך ולנתב את המשאבים הקיימים וכל תוספת אליהם לאוניברסיטאות הקיימות המשוועות למשאבים המצומצמים האלו". נשיאי האוניברסיטאות סיימו בבקשה להיפגש עם ראש הממשלה "ולהציג את עמדתנו בנושא חשוב זה באופן אישי".

ב-2010 ברק אישר: מכללת אריאל תהפוך לאוניברסיטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully