וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום ג' הבא: הכרעת הדין של אולמרט בשלוש פרשות

1.7.2012 / 16:50

בעוד שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר בפרשת הולילנד החל היום, יימסר בשבוע הבא פסק הדין בשלוש פרשות אחרות בהן הוא מואשם: מעטפות הכסף, ראשונטורס ומרכז ההשקעות

בית המשפט המחוזי בירושלים ימסור ביום שלישי הבא את הכרעת הדין במשפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי המכונה "מעטפות הכסף", פרשת ראשונטורס ופרשת מרכז ההשקעות. כך נמסר אחר הצהריים (ראשון) מהנהלת בתי המשפט. הכרעת הדין תינתן גם לגבי ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן, הנאשמת אף היא.

על פי כתב האישום בפרשת ראשונטורס, אולמרט וזקן, באמצעות מצג שווא ותיעוד כוזב, קיבלו לידיהם כ-92 אלף דולרים במרמה, כתשלומים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם ובהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה. בכתב האישום פורטו 15 טיסות עבורן קיבל אולמרט החזרים כפולים ולעתים אף משולשים מהמדינה או מארגונים יהודיים. לטענת הפרקליטות, הכספים שקיבל אולמרט שימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות שלו ושל ובני משפחתו.

בנוסף, בפרשת "מעטפות הכסף", אולמרט הואשם בקבלת כ-600 אלף דולרים מאיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי, שלא דווח כדין. לפי האישום, חלק מהכסף התקבל במזומן, והועבר ל"קופה סודית" שניהל מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר. ראש הממשלה לשעבר נאשם גם בכך שבהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעל לטובת חברות שייצג מסר, למרות ניגוד עניינים מובהק בו היה שרוי.

בפרשת "מרכז ההשקעות" מואשם אולמרט, כי בהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בין השנים 2003-2006, הוא פעל בניגוד עניינים ובדרך פסולה, שעה שהתערב בהליכים ובהחלטות במרכז ההשקעות, שבאחריות המשרד, לטובת חברת "סיליקט דימונה". החברה יוצגה על ידי מקורבו עורך הדין אורי מסר.

הגשת כתב האישום נגד אהוד אולמרט בשלוש הפרשות

היום החל שלב ההוכחות בפרשת הולילנד

היום החל בבית המשפט המחוזי בתל אביב שלב ההוכחות במשפטו של אולמרט בפרשת "הולילנד", בסימן עלייתו לדוכן העדים של עד המדינה ש', שחשף את הפרשה. "הבנו שחייבים את הברכה של אולמרט לפרויקט", אמר העד. יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, מסר בתגובה כי הטענות הן "אסופה של סיפורי אלף לילה ולילה, ממוחו הקודח של עד מדינה מפוקפק ושקרן". עוד נמסר בהודעה כי "במקום להכניס אדם זה מאחורי סורג ובריח, עשתה עימו הפרקליטות יד אחת, קנתה את עדותו במיליונים וממשיכה, אפילו היום בזמן שהוא מעיד, להסתיר מהציבור את זהותו ופרטים רבים ממה שהובטח לו".

עדותו של עד המדינה הופסקה בתום כשש שעות לאור בקשתו בשל מצבו הבריאותי ובהתאם להחלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן. העד ש' היה אמור להעיד במשך 11 שעות, אולם ביקש לשוב למיטת חוליו ולסיים את העדות. רוזן קיבל את הבקשה לאחר הפצרות חוזרות ונשנות מצד אנשי הפרקליטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully