וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי אולמרט: "מאשימים אדם ככלי לניגוח פוליטי"

גלעד גרוסמן

14.2.2012 / 16:05

צוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר טען שכל הכספים שהעביר לו טלנסקי ניתנו מטעמים אידאולוגיים. "אפשר לבקר ולחשוב שיש פגם אסתטי - אבל לא מדובר בשוחד או בהפרת אמונים"

כל סכומי הכסף שהעביר משה טלנסקי אל אהוד אולמרט, נתרמו לו מסיבות אידיאולוגית, ולכן התשתית הראייתית שבידי הפרקליטות אינה מצדיקה כתב אישום נגדו - כך טען הבוקר (שלישי) צוות ההגנה במשפטו של ראש הממשלה לשעבר.

היום נמשך שלב הסיכומים בבית המשפט המחוזי בירושלים, במשפט "מעטפות הכסף" של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושל שולה זקן, שעמדה בראש לשכתו. עורך דינו של אולמרט, נבות תל-צור, אמר כי הקשר בין מרשו לטלנסקי נמשך 13 שנים. הוא אמר כי איש העסקים האמריקאי תמך באולמרט מסיבות אידיאולוגיות למרות שלא היו לו עסקים בישראל, מכיוון שחשב שינהיג את העם "בהתאם לעמדותיו".

הוכחה נוספת לדברים, לפי עורך הדין תל-צור, היא בכך שהקשר בין אולמרט לטלנסקי נותק בעקבות תכנית ההתנתקות, שטלנסקי התנגד ליישומה. "טלנסקי אמר כי זו בגידה בציבור הבוחרים ובמגייסי הכספים, ונוצר נתק בין השניים", אמר. "אולמרט היה השר העסוק בממשלה ובין השאר הוביל את ההתנתקות. בין הקמפיינים השונים שניהל, בתפקידיו השונים, הוא קיבל מטלנסקי כספים פוליטיים ולא אישיים. רק מיעוט שולי של הכסף היה למען מטרות אישיות", טען תל-צור.

אהוד אולמרט ראש הממשלה לשעבר במשפטו בבית משפט העליון בירושלים, אוגוסט 2011. מגד גוזני
קיבל כספים פוליטיים ולא אישיים, רק מיעוט שולי היה למען מטרות אישיות"/מגד גוזני

לדברי עו"ד תל-צור, הטענה כי הכספים שימשו רק לצרכים פוליטיים מגובות בעדותו של עו"ד אורי מסר, מקורבו של אולמרט ומי שהחזיק עבורו את הכסף. "לוקחים התנהלות שגרתית של פוליטיקאי, אפשר לבקר אותה ומישהו קיצוני עלול לחשוב שיש כאן פגם אסתטי - אבל לא מדובר בקבלת שוחד או בקבלת דברים אסורים, וגם לא מדובר - כפי שכתב האישום תיאר - בהפרת אמונים".

התביעה: לשר אסור לקבל כספים, גם ללא קשר לתפקיד

תל-צור טען שעל הציבור השתלט שיח שבו "מאשימים מישהו כמכשיר לניגוח יריבים פוליטיים". לטענת ההגנה, הכספים שאולמרט קיבל מטלנסקי לא נמסרו בזמן בחירות, והיו חוקיים. ההגנה גיבתה את דבריו בעדותו של שר המשפט יעקב נאמן.

בדיון הקודם במשפט, טען התובע, אורי קורב, כי המניע היחיד שהיה לטלנסקי להעניק כסף לראש הממשלה לשעבר היה בשל תפקידיו הפוליטיים. "אין מניע של חברות, הם לא חברים. הידידות היחידה שקיימת היא על רקע ניצול מתמשך", אמר, "הוא נתן לו סיגרים מתוך ציפייה עתידית להיעזר בו".

לשאלת השופט, משה סובל, מדוע לדעת הפרקליטות יש עבירה של הפרת אמונים, מכיוון שלא היו לטלנסקי עסקים בישראל, השיב אז עו"ד קורב: "קבלת כספים היא מעשה אסור, גם אם הקבלה אינה בזיקה לתפקיד. לשר אסור לקבל טובת הנאה, בין בקשר לתפקידו, ובין שלא בקשר לתפקידו".

עוד כותרות מהדיונים
השופטים דורשים מהתביעה: השוו בין אולמרט לפרס
התביעה טוענת: עדים מההגנה מסרו עדות שקר
זקן פרצה בבכי: נשברתי לשמוע שאהוד מאוכזב ממני
אולמרט נגד לדור: הוא מתחמק מדיון בבית המשפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully