וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט נגד לדור: "מתחמק מדיון בבית המשפט"

גלעד גרוסמן

27.11.2011 / 12:45

בתגובתו לבית המשפט לבקשת פרקליט המדינה לדחות את מועד כתב ההגנה שלו בתביעת הדיבה שהגיש נגדו אולמרט כתב ראש הממשלה לשעבר: ראוי שפרקליט המדינה לא יסתתר ויתמודד בדיון משפטי ישיר

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, תוקף בחריפות את פרקליט המדינה, משה לדור, ואומר כי "ראוי כי פרקליט המדינה לא יסתתר מאחורי טענות פורמליסטיות של חסינות שנועדו להגן על משרתי ציבור תמי לב אשר נגררים להליך משפטי בעל כורחם ועל לא עוול בכפם", אלא "יתמודד בדיון משפטי ישיר". אולמרט הגיש הבוקר (ראשון) את תגובתו לבקשת פרקליט המדינה לדור לדחות את מועד מתן כתב ההגנה שלו בתביעת הדיבה שהגיש כנגדו אולמרט בעקבות ראיון שהעניק למוסף "הארץ" בפברואר האחרון, בו התייחס בין השאר לעניינים המשפטיים הנוגעים לאולמרט.

בית משפט השלום בתל אביב דחה ביום שני האחרון את בקשתו של לדור, להעניק לו דחיה בהגשת כתב ההגנה בתביעה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, והפרקליטות, בשמו של לדור, הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי על ההחלטה. בתגובתו של אולמרט, שהוגשה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, באמצעות עורכי הדין אלי זהר ורקפת פלד, נכתב כי "כיום, מנסה פרקליט המדינה, בפעם הרביעית לסכל דיון ענייני בתובענה, והפעם על דרך הגשת בקשה לעיכוב ביצוע לערכאת הערעור".

"הליכים חמקניים"

עוד כתב אולמרט כי "קיים פגם מהותי בעובדה, כי הליכים חמקניים נעשים בידי פרקליט המדינה", והוסיף כי "פרקליט המדינה גורם, על דרך הגשת בקשות הסרק על ידו, לכך שבמשך תשעת החודשים אשר חלפו למן הגשתה של התובענה, לא הוגש כתב הגנה על ידו ולא התקיים ולו דיון ענייני אחד בתיק זה". בתגובתו לבית המשפט המשיך אולמרט ותקף את לדור באמרו כי "פרקליט המדינה הוא אחד מסמליו העיקריים של שלטון החוק. על כן ראוי כי פרקליט המדינה ישמש דוגמא לאחרים ואמות המידה שעל פיהן ינהגו עימו יהיו יותר מחמירות וקפדניות מנושאי משרה ציבורית אחרים".

בית המשפט השלום בתל אביב דחה לפני כחודש את בקשת לדור לדחייה על הסף של תביעת הדיבה שהגיש נגדו אולמרט. "הענקת ראיון על ידי הגורם הבכיר במשרד המשפטים, המביעה דעה לגבי עובדות שלא התבררו בפני בית המשפט, המהווה את האפסניה הראויה לכך, יש בה כדי לערער את אמון הציבור, הן במערכת המשפט והן בגורמי האכיפה והתביעה", כתבה השופטת ניבה ריב, שדחתה את בקשת לדור.

עוד באותו נושא:
בית המשפט נגד לדור: "ערער את אמון הציבור"
אולמרט תקף את לדור: "פועלים נגדי באובססיביות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully