וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט נגד לדור: "ערער את אמון הציבור"

גלעד גרוסמן

26.10.2011 / 12:46

השופטת ריב דחתה את בקשתו של פרקליט המדינה לדחות על הסף את תביעת הדיבה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר אולמרט. "לא יתכן שהפרקליט יהיה מוגן מפני מערכת המשפט מתוקף חסינות"

בית משפט השלום בתל אביב מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על פרקליט המדינה, משה לדור, בהחלטה לגבי בקשת לדור לפסול על הסף תביעת דיבה שהגיש נגדו ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעקבות ראיון שהעניק למוסף "הארץ" בפברואר האחרון, ובו התייחס גם לתיקים העומדים נגד אולמרט. "הענקת ראיון על ידי הגורם הבכיר במשרד המשפטים, המביעה דעה לגבי עובדות שלא התבררו בפני בית המשפט, המהווה את האפסניה הראויה לכך, יש בה כדי לערער את אמון הציבור, הן במערכת המשפט והן בגורמי האכיפה והתביעה", כתבה השופטת ניבה ריב, שדחתה את בקשה לדור לדחיית על הסף של התביעה.

משפט אולמרט - כותרות אחרונות
בנו של אולמרט העיד: ”הוריי חיו בדוחק כלכלי”
שולה זקן: ”מסרבת להשתתף בהצגה שמנהלת התביעה”
משפט אולמרט: הסכמה להגשת חוות דעת נאמן

פרקליט המדינה משה לדור בטקס הפרידה של השופטת איילה פרוקצ'יה, אפריל 2011. עומר מירון
תביעת הדיבה לא נדחתה על הסף. הפרקליט לדור/עומר מירון

השופטת הוסיפה כי אחת העילות שעל פיהן אולמרט תבע את לדור היא הפרת חובת החוקה ולדור טען שצריכה להיות לו חסינות בפניה. השופטת כתבה כי "לא ניתן להעלות על הדעת כי פרקליט המדינה, כשומר הסף של תקינות ההליכים המשפטיים של המדינה, יהיה מוגן מפניה מתוקף חסינות".

"סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה"

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "החוק מעניק חסינות לעובדי ציבור לפעולות שנעשות במסגרת תפקידם. עמדת המדינה הייתה שמתן ראיון על ידי פרקליט המדינה, בנוגע לעבודת הפרקליטות, הוא חלק מתפקידו ומהווה מימוש של העיקרון בדבר זכות הציבור לקבל מידע ותשובות. בית משפט השלום קבע כי מתן הריאיון לא היה חלק ממילוי התפקיד ועל כך נשקול לערער".

אולמרט הגיש את התביעה, בגובה 150 אלף שקלים, נגד לדור וגם נגד העיתון עצמו. במסגרת הראיון שהעניק לדור, הגדיר פרקליט המדינה הלוואה שקיבל ראש הממשלה לשעבר מאיש העסקים ג'וח אלמליח לפני 17 שנים כ"סיפור שערורייתי בצורה בלתי רגילה". בראיון התייחס לדור גם לפרשת "הולילנד". בתביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אלי זהר, נבות תל-צור, נוית נגב ורועי בלכר, נטען כי ההחלטה של לדור להתראיין לא התקבלה בתום לב.

"לדור לא התראיין לעיתון במסגרת מילוי תפקידו השלטוני כפרקליט המדינה. מטרתו של לדור היתה להשפיע על משפטו של מר אולמרט, בדבריו בראיון התכוון לדור לפגוע באולמרט", נכתב, "למצער, ראה לדור מראש את ההשפעה על משפטו של אולמרט כאפשרות קרובה לוודאי, והתייחס בשוויון נפש לאפשרות הפגיעה באולמרט", נכתב בתביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully