וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד אולמרט בפרשת מרכז ההשקעות

עדי שמחוביץ

5.4.2009 / 12:42

אחרי שהוחלט להעמידו לדין בפרשות טלנסקי וראשונטורס, קיבל ראש הממשלה לשעבר הודעה על העמדתו לדין בגין מרמה והפרת אמונים בפרשה בה מעורב מקורבו, עו"ד אורי מסר

היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כי הוא שוקל להעמידו לדין בפרשת מרכז ההשקעות. כתב אישום יוגש בכפוף לשימוע. אולמרט יואשם בעבירה של מרמה והפרת אמונים ובכך שפעל לכאורה בניגוד עניינים בענייני לקוחותיו העסקיים של מקורבו, עו"ד אורי מסר. מסר ייצג את הלקוחות מול משרד התמ"ת בעת שאולמרט כיהן כשר הממונה על המשרד.

במרכז הפרשה עומדת פעילותו של אולמרט במהלך תקופת כהונתו כשר בשנים 2003-2006 שבהן הוא כיהן כממלא מקום ראש הממשלה וכשר התמ"ת ובחלק מהתקופה גם כשר התקשורת, שר האוצר והשר הממונה על מנהל מקרקעי ישראל. בין אולמרט לעו"ד מסר קיימת מזה למעלה מ-30 שנה, מערכת יחסי עבודה וחברות אדוקה. בשנים 1977-1989, אף היו השניים שותפים במשרד עורכי דין שניהלו בירושלים.

בהודעה לבאי כוחו של אולמרט הובהר כי נוכח היקפה המצומצם של פרשה זו, בכוונת היועץ המשפטי לקיים הליך שימוע בסמוך לשימועים שנקבעו בפרשה 'ראשונטורס' ובפרשת טלנסקי. "'ראשונטורס' ופרשת טלנסקי מהוות יחד עם פרשה זו מכלולו אחד ועשויות להיכלל בכתב אישום משותף".

בתגובה להחלטת מזוז אמר היום יועץ התקשורת של אולמרט אמיר דן, כי "גם סופו של תיק זה יהיה כסופן של פרשיות כרמיה ובנק לאומי, שנפתחו בקול תרועה וזיקוקים והסתיימו בקול דממה דקה". לדבריו, "אולמרט גאה בכל ההחלטות שקיבל לקידום התעשייה והתעסוקה בנגב וברחבי הארץ, והוא היה מקבל את אותן ההחלטות גם כיום".

לפני כחודש הודיע מזוז לאולמרט על כוונתו להגיש נגדו כתב אישום בפרשת טלנסקי. מזוז מסר לבאי כוחו כי כתב האישום יוגש בכפוף לשימוע. מלשכת מזוז נמסר אז כי כתב האישום כולל עבירות של מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. הודעה דומה נמסרה באותו היום גם למנהלת הלשכה לשעבר של אולמרט, שולה זקן, בגין מעורבותה בפרשה זו.

לפני כחמישה חודשים הודיע מזוז לאולמרט על ההחלטה להגיש כתב אישום נגדו בכפוף לשימוע בפרשת "ראשונטורס". ימים ספורים לאחר מכן הודיע מזוז כי בכוונתו לערוך את השימוע עד סוף פברואר, אולם השימוע טרם נערך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully