וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מעצמות המערב לא רציניות בשיחות הגרעין"

30.6.2012 / 2:34

השגריר האירני לאו"ם מוחמד חזאי דיבר על רקע כשלון השיחות במוסקבה: "ארה"ב ומדינות נוספות הודיעו על כוונתן להגביר את הלחץ נגדנו, וזה מראה שהן אינן רוצות בדיאלוג"

שגריר אירן לאו"ם, מוחמד חזאי, מתח ביקורת אמש (שישי) על מעצמות המערב המקיימות משא ומתן עם טהרן על תכניתה הגרעינית, ואמר כי הן לא היו "רציניות מספיק" בניסונתיהן לפתור את המשבר עם אירן, זאת על רקע סבב השיחות האחרון שהתקיים במוסקבה.

"ברור לנו שכמה מן המעצמות, מאילו שהן סיבות... לא באות לקראתנו או רציניות מספיק כדי להגיע לפיתרון", הוא אמר לכתבים. "אם השיחות לא יתקדמו כראוי, נשוב למבוי סתום. ארצות הברית וכמה מדינות אירופאיות הודיעו על כוונתן להגביר את הלחץ והסנקציות נגדנו, וזה מראה שהן לא מעוניינות לקיים איתנו דיאלוג משמעותי".

חזאי התייחס גם לנעשה בסוריה, אגב האשמותיהן החוזרות של ארצות הברית והאיחוד האירופי לפיהן טהרן מעניקה סיוע צבאי למשטרו של הנשיא בשאר אסד במאבקו נגד המוחים נגד שלטונו, באומרו כי האו"ם מתעלם מאירן בבואו למצוא פיתרון לסכסוך המתמשך במדינה. "עליהם לקחת בחשבון את כוחה והשפעתה של אירן באזור", אמר.

לפני כשבועיים ננעל סבב השיחות השלישי בין נציגי אירן לקבוצת 1+5 (ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה), סביב סוגיית הגרעין. עם נעילת השיחות, אישר סגן שר החוץ של רוסיה כי הפער בעמדות הצדדים כמעט ולא ניתן לגישור. ביום ראשון, ה-1 ביולי, ייכנס לתוקפו חרם הנפט של האיחוד האירופי על אירן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully