וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-190 הרוגים בסוריה; אנאן: "אופטימי לקראת שיחות השלום"

נציגים ממדינות מערביות וערביות צפויים להיפגש בז'נבה בניסיון לפתור את המשבר בסוריה, ושליח האו"ם צופה תוצאות טובות. בינתיים, הצבא ממשיך להפגיז אזרחים, הפעם בדומא

השליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן, הביע היום (שישי) אופטימיות לגבי תוצאות שיחות השלום המתוכננות למחר בז'נבה, על אף שאסד עצמו דחה על הסף את האפשרות של פתרון חיצוני למשבר. "אני סבור כי הפגישה מחר תהיה טובה. אני אופטימי", אמר אנאן לתחנת הטלוויזיה של סוכנות רויטרס.

השיחות צפויות להתקיים מחר בבוקר בהשתתפות שרי החוץ של מעצמות מהמערב ומדינות האזור. לדברי אנאן, השיחות צפויות להביא ל"תוצאה מתקבלת על הדעת", אולם הוא לא פירט לגבי התוצאות הספציפיות שהוא חוזה. מוקדם יותר, ציין דוברו של אנאן, אחמד פאוזי, כי "השיחות מתקיימות כמתוכנן, ופגישה מקדימה מתקיימת הבוקר". דיפלומטים מערביים וערביים אומרים כי השיחות המקדימות הן קריטיות לסלילת הדרך ליצירת הסכמה רחבה בנוגע לתהליך מעבר השלטון בסוריה.

הרס מהפגזת צבא סוריה ברובע אל-קוסור בעיר חומס, יוני 2012. רויטרס
עשרות בני אדם נהרגו בהפגזות ממושכות. בנייני מגורים שהופגזו על ידי כוחות הביטחון הסוריים, השבוע/רויטרס

בינתיים, שפיכות הדמים בסוריה נמשכת, ופעילי זכויות אדם במדינה מדווחים כי כ-190 בני אדם נהרגו מאז אתמול בהפגזות ממושכות של צבא סוריה בפרברי הבירה דמשק. על פי הדיווחים, לפחות 50 בני אדם נהרגו בעיר דומא, וגופות נערמות לצידי הרחובות בעיר.

ההפגזות הקשות מהוות חלק מהמתקפה העזה של כוחות הביטחון באזור דמשק ופרבריה, הנמשכת זה שבועות, במטרה להחזיר לידי השלטון את השליטה באזורים אלה. ההפגזה בדומא נמשכת כבר כמה ימים ברציפות.

אסד: "פתרון שייכפה מבחוץ אינו מקובל"

אמש התראיין הנשיא הסורי, בשאר אסד, לטלוויזיה הממלכתית באירן והדגיש כי רק העם הסורי יכול לפתור את המשבר במדינה, וכי פתרון שייכפה על סוריה מבחוץ אינו מקובל. "אף מודל שאינו סורי לא מקובל, בין אם הוא מגיע ממדינות גדולות או ממדינות ידידותיות, משום שאיש מלבדנו לא יודע כיצד לפתור את הבעיה", אמר אסד.

לדבריו, ללחץ על סוריה לא הייתה כל השפעה עד כה, ולא תהיה לו גם בעתיד. הוא ציין כי אינו צופה פעילות צבאית נגד ארצו, וכי מבצע כמו זה שהיה בלוב אינו אפשרי בסוריה. "זוהי אחריות הממשלה הסורית להגן על כל אזרחנו. יש לנו אחריות לחסל טרוריסטים בכל פינות המדינה", אמר אסד. "כאשר מחסלים טרוריסטים, ייתכן שמצילים את חייהם של עשרות, של מאות או אפילו של אלפים".

אסד התייחס גם ליחסים המתוחים בין ארצו לבין טורקיה, וציין כי קיים הבדל בין עמדת ההנהגה בטורקיה כלפי טורקיה, לבין עמדת העם הטורקי. בהקשר זה, דיווח הלילה קצין בכיר בצבא הסורי החופשי כי צבא סוריה הציב כ-170 טנקים מצפון לעיר חלב, סמוך לגבול עם טורקיה. זאת בתגובה לשליחת כוחות צבא טורקים, בליווי כלי רכב משוריינים, לאזור הגבול המשותף, אתמול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully