וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "פתרון חיצוני למשבר בסוריה - לא מקובל"

29.6.2012 / 0:11

בראיון נדיר לטלוויזיה האירנית, פסל נשיא סוריה את האפשרות של פתרון שייכפה מבחוץ, וציין כי אינו צופה תקיפה צבאית בארצו. "איש מלבדנו לא יודע כיצד לפתור את הבעיה"

נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר אמש (חמישי) כי רק העם הסורי יכול לפתור את המשבר במדינה, וכי פתרון שייכפה על סוריה מבחוץ אינו מקובל. "אף מודל שאינו סורי לא מקובל, בין אם הוא מגיע ממדינות גדולות או ממדינות ידידותיות, משום שאיש מלבדנו לא יודע כיצד לפתור את הבעיה", אמר אסד בראיון נדיר שהעניק לטלוויזיה הממלכתית באירן.

לדבריו, ללחץ על סוריה לא הייתה כל השפעה עד כה, ולא תהיה לו גם בעתיד. הוא ציין כי אינו צופה פעילות צבאית נגד ארצו, וכי מבצע כמו זה שהיה בלוב אינו אפשרי בסוריה. "זוהי אחריות הממשלה הסורית להגן על כל אזרחנו. יש לנו אחריות לחסל טרוריסטים בכל פינות המדינה", אמר אסד. "כאשר מחסלים טרוריסטים, ייתכן שמצילים את חייהם של עשרות, של מאות או אפילו של אלפים".

בהתייחסו ליחסים המתוחים עם טורקיה בעקבות הפלת המטוס הטורקי בידי מטוסי קרב של הצבא הסורי בשבוע שעבר, ציין אסד כי קיים הבדל בין עמדת ההנהגה בטורקיה כלפי טורקיה, לבין עמדת העם הטורקי. מוקדם יותר היום שלחה טורקיה כוחות צבא, בליווי כלי רכב משוריינים, לאזור הגבול המשותף.

פיגוע בלב דמשק: פיצוץ עז בחניון בית המשפט העליון. רויטרס
זירת הפיצוץ בחניון בית המשפט בדמשק, היום/רויטרס

בינתיים, המורדים נגד המשטר בסוריה הולכים וסוגרים על מעוזי השלטון. לאחר שבימים האחרונים גברו הדיווחים על לחימה בחלקים שונים של עיר הבירה דמשק, בשעות הצהריים אירע פיצוץ עז ב"היכל המשפט" בבבירה דמשק, בו יושבים בתי המשפט המרכזיים במדינה והנהלת מערכת המשפט.

לפי דיווח סוכנות הידיעות הסורית הממלכתית, SANA, הפיצוץ אירע במגרש החניה של המתחם, בו משתמשים שופטים ועורכי דין. עדי ראייה דיווחו לסוכנות רויטרס כי הפיצוץ נשמע היטב בעיר, וכי ענן עשן שחור עלה מהמקום. בתמונות שהופצו אף נראו כלי רכב העולים באש בחניון המתחם. מקור משטרתי בדמשק מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שלושה מטעני חבלה הוצמדו למכוניות של שופטים שחנו במקום. לפי הדיווח, שנים מהם התפוצצו, והשלישי פורק על ידי חבלנים. עם זאת, ככל הנראה איש לא נפגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully