וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "הצבא הסורי הציב טנקים בגבול עם טורקיה"

29.6.2012 / 4:25

בכיר בצבא הסורי החופשי מסר כי בעקבות העלאת הכוננות של טורקיה אתמול, הגביר צבא סוריה אף הוא את הנוכחות בגבול, והעביר לשם 170 טנקים. "ייתכן שבכוונתם גם לתקוף מורדים"

עליית מדרגה במתיחות בין סוריה לטורקיה: קצין בכיר בצבא הסורי החופשי דיווח הלילה (שישי) כי צבא סוריה הציב כ-170 טנקים מצפון לעיר חלב, סמוך לגבול עם טורקיה. מדובר בצעד משמעותי נוכח המתיחות הגוברת בין המדינות, שהגיעה לשיא חדש בעקבות תקרית הפלת מטוס הקרב הטורקי על ידי סוריה לפני שבוע. סביר שהמהלך של סוריה נועד להשוות כוחות עם טורקיה, לאחר שזו תגברה אתמול את כוחותיה בגבול.

לדברי הקצין, גנרל מוסטפה אל-שייח', ראש המועצה הצבאית העליונה (אגודת קצינים בכירים שערקו מצבא סוריה), הטנקים נמצאים כעת באקדמיה הצבאית בעיר הסמוכה לחלב, מוסלאמייה. עוד ציין אל-שייח' כי "או שהם מתכוננים להתקדם לגבול הטורקי, או שבכוונתם לתקוף מורדים בערים ובכפרים באזור הגבול מצפון לחלב". לדבריו, הטנקים משתייכים ברובם לדיביזיה 17 של השריון הטורקי. עם זאת, יצויין כי עד כה הדיווח טרם גובה במקורות נוספים.

אתמול בבוקר יצאו 30 כלי רכב של צבא טורקיה, לרבות משאיות עמוסות בסוללות טילים, מעיר החוף איסקנדרון לכיוון הגבול עם סוריה. שלשום דווח כי צבא טורקיה פרס לאורך הגבול עם סוריה 15 טנקים, שהעברתם לוותה באבטחה הדוקה.

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן נואם בפני חברי מפלגתו בפרלמנט באנקרה, 26 ביוני 2012. רויטרס
"לא נהסס לעשות כל מה שנדרש ולהגיב בתקיפות". ארדואן נואם בפני הפרלמנט/רויטרס

מאז תקרית הפלת המטוס הטורקי, נשמעות במדינה התבטאויות חריפות ואף מאיימות נגד משטר אסד. ביום רביעי אמר ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, כי "לא נימנע מללמד לקח את מדינת הכנופיות שאיבדה את הלגיטימיות בעיני עמה, מטילה טרור על אנשיה ומנסה לבחון את גדולתה של טורקיה". לדברי ארדואן, "לא נהסס לעשות כל מה שנדרש ולהגיב בדרך התקיפה ביותר לכל עמדה עוינת, מתקפה או איום נגדנו עם הכוח הקיים שלנו, והכוח וההשראה שאנו מקבלים מההיסטוריה שלנו".

מנגד, בראיון נדיר לטלוויזיה הממלכתית באירן, התייחס אתמול נשיא סוריה בשאר אסד אף הוא למשבר בין טורקיה למדינתו, ואמר כי קיים הבדל בין עמדת ההנהגה בטורקיה כלפי טורקיה, לבין עמדת העם הטורקי. כמו כן, ביום רביעי טען שר ההסברה הסורי, עומראן אל-זוהבי, כי כוחות הביטחון יירטו את המטוס הטורקי בגלל שסברו שמדובר במטוס ישראלי. בראיון טלפוני לערוץ חדשות טורקי אמר השר כי מדינתו "אינה מעוניינת במשבר בין טורקיה לסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully