וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא מתעקש: "טנטאווי יהיה שר ההגנה של מורסי"

ראש המועצה הצבאית, שהנהיג את מצרים מאז הדחת מובארק, יכהן כמפקד הצבא גם במשטר החדש, כך טוען מקורבו. טרם ניתן אישור רשמי. מאבק הסמכויות בין האחים המוסלמים לצבא מתלהט

המהפכה הצליחה, אך ראש הצבא ממשיך להיאחז בכסאו: מוחמד חוסיין טנטאווי, ראש המועצה הצבאית של הכוחות המזוינים של מצרים, עשוי לכהן כשר ההגנה תחת הנשיא הנבחר ד"ר מוחמד מורסי. כך טען אמש (רביעי) הגנרל מוחמד עסאר, חבר המועצה הצבאית, בריאיון לרשת הטלוויזיה המצרית CBC. לפי שעה, טנטאווי עצמו והנשיא מורסי לא הגיבו לדברים, ולא ניתן להם אישור רשמי.

מורסי, שנבחר לנשיא מטעם האחים המוסלמים לנשיאות, טרם הושבע לתפקידו, ולא ידוע מה יהיו סמכויותיו, שכן הוא מתמנה ללא חוקה וללא פרלמנט מכהן. שלשום פורסם כי ימונו לו שני סגנים, אישה ונוצרי-קופטי, אך הוא טרם הודיע על מינוי ראש ממשלה ושרים.

לפי ההודעתו של עסאר, מתוקף המשך תפקידו כשר ההגנה, ישמש הגנרל טנטאווי לכהן גם כמפקד הצבא. עם זאת, מדבריו של עסאר לא עלה כי המועצה הצבאית מתכוונת לחזור בה מכוונתה להעביר את סמכויותיה לנשיא ב-30 ביוני, יום שבת הקרוב.

הצבא המצרי קיצץ את כנפיו של מוחמד מורסי: פרשנות

נשיא מצרים הנבחר, מוחמד מורסי, מגיע לראשונה ללשכת הנשיא, קהיר, 35 ביוני 2012. רויטרס
מורסי במשרד החדש. הצרות מתחילות עוד לפני ההשבעה?/רויטרס

ואולם, אם אכן יתמנה טנטאווי לתפקיד הבכיר, לא ברור מה תהיה חלוקת הסמכויות בינו לבין הנשיא מורסי. ככל הנראה, זו תיקבע רק עם כינונה העתידי של החוקה החדשה, ובינתיים, המועצה הצבאית תמשיך בתהליכי החקיקה שכבר החלה בהם. המצב צפוי להשתנות רק עם הבחירות החדשות לבית התחתון של הפרלמנט, שפוזר לאחרונה בהוראת הצבא. הצעד עורר זעם רב בקרב האחים המוסלמים - שסיעתם נהנתה מרוב בבית המחוקקים. טרם נקבע מועד לקיום הבחירות החוזרות לפרלמנט.

ביום שבת יושבע הנשיא, אך היכן וכיצד?

ברקע המחלוקת התמידית בין האחים המוסלמים לצבא, מאיים משבר נוסף על טקס ההשבעה לנשיאות של מורסי שייערך מחרתיים.

כלי תקשורת במצרים דיווחו מפי מקורביו של מורסי כי הנשיא הנבחר מסרב להישבע אמונים מול בית הדין לחוקה ומוכן להישבע רק מול הפרלמנט, "כדי לא לתת גושפנקא להחלטת הצבא לפזר את הפרלמנט או להחלטת המועצה הצבאית העליונה להותיר בידיה סמכויות". לדברי מקורביו, עדיין מתנהלים מגעים אינטנסיביים לפתרון המשבר.

במקביל להיערכות לטקס, ממשיך מורסי לנהל מגעים על הקמת ממשלה. דיווח שאושר והוכחש טוען כי מוחמד אל-בראדעי, שהיה ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, קיבל הצעה לכהן כראש ממשלה. שמות נוספים שהוזכרו לתפקיד הם סגן ראש הממשלה לשעבר, חאזם בבלאווי, וראש הממשלה לשעבר עבד אל-עזיז חיג'אזי.

נשיא חדש במצרים - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully